چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: تعداد زندانیان مرتبط با چک دوسال بعد از اجرای قانون جدید چک به یک نفر در هر سه روز کاهش یافته است.

در فصل بهار1402 درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل 13.6 درصد بود.

بر اساس آمار اعلام شده، مرداد امسال تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور 39.8 درصد بوده است.

بعدازظهر امروز و با حضور وزیر صمت، 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران به بهره‌برداری رسید.

انجمن واردکنندگان برنج ایران در راستای حمایت از تولید داخلی و کشاورزان ایرانی فعال در حوزه برنج همچنین کمک به کنترل بازار، آمادگی خود را جهت خرید برنج داخلی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد 14 تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای صنعتی کشور در راستای طرح همیار صنعت برای تامین مسکن کارگران و کارکنان این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

رئیس هیات عامل ایدرو از تشکیل کمیته‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان خبر داد.

وزیر نفت گفت: تا پیش از زمستان تولید گاز از فاز 11 پارس جنوبی به 15 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

خوزستان، کردستان، فارس و کرمانشاه 4 استان رتبه دار در تحویل گندم بوده و بالاترین حجم خرید تضمینی گندم از این استان‌ها انجام شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در2سال اخیر حدود 25 هزار مگاولت آمپر به ظرفیت پست های برق و 8 هزار و 720 مگاوات به ظرفیت ترانسفورماتورها در بخش توزیع افزوده شدو 918 روستا از نعمت برق برخوردار شده اند.

کشاورزان و شالیکاران طی روزهای گذشته در حالی اقدام به برداشت برنج کرده اند که در سایه شوم «واردات» بخشی از محصولات گذشته آنها در انبارها دپو شده است و دیگر رمقی برای ادامه فعالیت ندارند.

سرپرست سازمان امور عشایر کشور گفت: به طور میانگین هر کیلو گوشت قرمز تولید شده در بین عشایر کشور بین 350 تا 360 هزار تومان برآورد می شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی گفت: هنگام جاده سازی تغییراتی رخ می‌دهد که در برخی از آنها پدیده زمین لرزه و سیلاب طبیعی است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برنامه دارد بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در 15 استان تاسیس کند.

معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران به بیان توضیحاتی درباره وضعیت گازرسانی در کشور پرداخت و از وضعیت عقب ماندگی در حوزه ال ان جی انتقاد کرد.

بامداد امروز (6شهریور) خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام گوره - جاسک از طرح های تحت مالکیت و اجرای شرکت مهندسی وتوسعه نفت (متن) دچار حریق شد.