سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت گذشته که این روزها سودای نمایندگی مجلس را به سر دارد اخیراً با انتشار گزیده‌ای از آمارهای اقتصادی تلاش دارد تا اظهارات مسئولان دولتی را نادرست جلوه دهد.

گمرک ایران، تمامی خدمات تخلیه، بارگیری و انبارداری کالاها در تمامی رویه‌های گمرک را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

معاون بین الملل بانک مرکزی با بیان اینکه امسال برای اولین بار شاهد کاهش نرخ ارز دینار در بازار غیررسمی در ایام اربعین حسینی بودیم گفت: تاکنون قریب به 670 هزار نفر ارز اربعین دریافت کرده اند.

اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح چهار هزار و 730 واحد مسکن در این استان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

اصفهان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشت برنج در این استان از سطح 22 هزار هکتار به حدود سه تا چهار هزار هکتار کاهش یافته است.

شاهرود - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از افتتاح 18 طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان های شاهرود و میامی طی ایام هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد.

مدیر طرح فاز 11 پارس جنوبی با تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای بهره‌برداری از آخرین مرحله توسعه بخش دریایی پارس جنوبی، از صرفه‌جویی400 میلیون دلاری در راه‌اندازی نخستین سکوی این فاز خبر داد.

معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تحلیل آماری در 5 سال گذشته، 37 درصد حوادت ناشی از کار در صنعت ساختمانی بوده و 50 درصد فوتی های ناشی از کار در ساختمان سازی رخ داده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با بیان اینکه تا به امروز مجوز 1921 پرواز اربعین صادر شده است، گفت: با آمادگی کامل امکان پذیرش 2 هزار و 500 پرواز را داریم.

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور، بیش از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

عراق و ترکیه به منظور از سرگیری مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان مذاکره کردند.

شاخص کل بورس با رشد 52 هزار واحدی توانسته است کانال 2 میلیون واحد را مجددا پس بگیرد.

با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بازار کلاهبرداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوندهای حاوی بدافزارها باشند.

دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج درباره دپو 62 هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کشور، گفت: آمار برنج‌های مانده در گمرک معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر یا کمتر از عدد اعلامی است.

رصد بازار نشان می‌دهد از تقریباً 3 ماه قبل هر کیلو شکر در بازار 35 هزار تومان قیمت گذاری شده و با توجه به نیاز خانواده بین 3 تا 4 کیلو گرم امکان خرید وجود دارد.

رئیس سازمان مالیاتی گفت: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده اند مشمول مالیات می‌شوند که در این رابطه 60 هزار میلیارد تومان از بانکها مطالبه شده است.