سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی بیشترین طرح قابل افتتاح هفته دولت را در استان‌های کم‌برخوردار اجرا می‌کند.

معاون وزارت کار گفت: خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم نیز از دوم شهریور می‌توانند با خرید حداقل 200 هزار تومان از کالابرگ الکترونیکی از اعتبار مضاعف 120 هزار تومانی بهره‌مند شوند.

رسانه سرمایه گذاری یو بی اس گلوبال نوشت: سرمایه گذاران بر روی دلار آمریکا سرمایه گذاری نکنند.

در مساله تصرف اراضی کشاورزی و منابع طبیعی باید از تمام ابزار قانونی و ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از تداوم تخریب و تغییر کاربری اراضی استفاده کرد.

ارز اربعین امسال نسبت به سال های دیگر بسیار آسان‌تر به دست زائران حسینی می رسد و تسهیل ارز اربعین امسال بسیار بهتر از سال های گذشته انجام شده است.

به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص تأمین ارز کالاهای اساسی وارد شده از سوی اشخاص حقوقی با ارز 285,000 ریال یک تبصره اضافه شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته دولت یک‌صد هزار پروژه نهضت ملی مسکن در استان‌های مختلف افتتاح می‌شود و روزهای آینده، خبرهای خوشی در این زمینه به گوش می‌رسد.

زائران اربعین حسینی (ع) می توانند روز جمعه سوم شهریور برای خرید یا تحویل ارز مورد نیاز به شعب منتخب بانک های سپه، ملی، صادرات و پست بانک مراجعه کنند.

رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گفت: سامانه هوشمند امور مجامع عمومی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی «سهام» به زودی رونمایی می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری انجام‌شده جم مشعل‌سوزی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در مدت 3 سال نزدیک به 80 درصد کاهش یابد.

طرح ارتقای دانش فنی طراحی و بهره‌برداری از شبکه‌های توزیع آینده به‌منظور ارتقای بهره برداری و عملکرد این شبکه‌ها از شروع طراحی و احداث تا بهره‌برداری در پژوهشگاه نیرو عملیاتی شد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه ای از ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس از اول تا چهارم شهریور خبر داد.

افزایش اشتغال تمام‌وقت (44 ساعت و بیشتر) با رسیدن به عدد 71 درصد، افزایش 18 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

سمنان - رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه مراسم بهره برداری از 17 طرح معدنی و صنعتی استان رسماً آغاز شد، گفت: در نخستین روز هفته دولت درب دو کارخانه بر روی رونق اقتصادی گشوده شد.

رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در توزیع و عرضه ارز اربعین تاکید کرد.

بانک سپه به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی، 111 شعبه خود را برای فروش ارز اربعین در روز جمعه (فردا) سوم شهریور ماه اختصاص داد.