سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طبق بخشنامه بانک مرکزی، تسهیلات ارزی دریافت شده از سوی واردکنندگان کالاهای اساسی با نرخ 28500 تومانی، در صورت تخلف از قیمت‌گذاری با نرخ بازار مبادله تسویه خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده، بخش تعاون در برنامه هفتم توسعه، مغفول مانده است.

تولید تایرهای ماشین آلات کشاورزی در کشور آغاز شد.

وزیر صمت گفت: آئین نامه خودروهای کارکرده تنظیم و به دولت ارسال شده و به زودی در دولت بررسی و تصویب می‌شود که پس از تصویب، کار در این بخش شتاب می‌گیرد.

فاز 11 پارس جنوبی یکی از مهمترین میادین مشترک گازی ایران و قطر است که در روز های آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل ناترازی گاز در کشور را به حداقل می رساند.

انتظار می رود شاخص کل بورس در روز شنبه وضعیت مثبت و متعادل داشته باشد.

رشت - رئیس سازمان جهادی کشاورزی گیلان از بهره برداری 66 پروژه حوزه کشاورزی در استان طی هفته دولت خبر داد و گفت: برای افتتاح این پروژه ها حدود 307 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی خط مسافری دریایی ایران - عراق ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: امکان انجام 20 سفر دریایی برای زائران اربعین فراهم است.

وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری 2300 طرح کشاورزی در سراسر کشور همزمان با هفته دولت خبر داد.

بر اساس اطلاعیه فرودگاه مهرآباد باتوجه به مراسم بزرگ آئینی بدرقه زائرین اربعین حسینی در میدان آزادی، دسترسی خیابان‌های منتهی به این میدان امروز جمعه 3 شهریور از ساعت 17 تا 23 مسدود است.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اعطای زمین به 631 نفر بویژه مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در 13 شهر استان همزمان با هفته دولت خبرداد.

سخنگو ایران ایر گفت: فرآیند فروش بلیت به مقصد نجف ادامه دارد و از 27 مرداد تا به امروز (3 شهریور) 6 هزار مسافر از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف و بالعکس پرواز کرده‌اند.

به مناسبت هفته دولت از 210 پروژه عشایری بهره برداری می شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد که این سازمان بتواند حداقل 50 تا 100 میلیون دلار به صادرات فرش دستباف ایرانی در بازه قابل قبولی اضافه کند.

رئیس امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران از کاهش وابستگی به کالاهای خارجی تخصصی مورد استفاده در صنعت گاز در دو سال اخیر خبر داد.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از افتتاح 60 پروژه زیرساختی شبکه تعاون روستایی ایران و اشتغالزایی 614 نفر در هفته دولت خبر داد.