سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: افزایش همکاری‌ها بین آفریقا و کشورهای عضو گروه بریکس می‌تواند به توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری بین طرفین منجر شود.

شاخص کل بورس امروز نسبت به دیروز متعادل شده و رشد 1084 واحدی را تجربه کرده است.

محور چالوس در مسیر و برگشت محدوده تونل کندوان ترافیک سنگین وجود دارد و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به تامین آب مناطق مرزی در ایام اربعین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در ایام اربعین آب رسانی از طریق تانکرهای سیار به شهرهای زیارتی نیز صورت خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در تهران با زامبری عبدالقدیر وزیر امور خارجه مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از 50 درصد از باغات استان تهران شناسنامه‌دار شده و کد 18 رقمی دریافت می کنند.

انس در 2 هفته گذشته به زیر 1900 دلار سقوط کرده است، این خبر را در ابتدا کسی باور نمی‌کرد زیرا همه انتظار داشتند انس یک نفس برای صعود برای فتح قله تاریخی داشته باشد.

پروژه بزرگراه ایلام - مهران بیش از یک دهه است که بر زمین مانده است و مشکلات فراوانی برای زائرین عتبات عالیات مخصوصا در ایام اربعین حسینی به همراه داشته است.

مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق، جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که همزمان با فرا رسیدن هفته دولت،10 پروژه گازرسانی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 12 پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه دنبال تصدی گری نیستیم، گفت: باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشیم و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کنیم.

پیش بینی می شود بورس در روز اول شهریور ابتدا با عرضه سنگین و سپس تقاضا مواجه شده و تعداد نمادهای مثبت بیش از روز سه شنبه باشد.

با تامین آب باغات تهران و البرز، جان بیش از 7085 هکتار باغ دور مانده از منابع آبی، از خشکی نجات پیدا کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ضمن اعلام آمادگی برای پروازهای اربعین از کاهش 2 ساله سن ناوگان هوایی در دولت سیزدهم، از 28 سال به 26 سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد این عدد به زیر 20 سال برسد.

آمارهای موجود نشان می‌دهد که دمای هوا هم اکنون در نجف اشرف به 48 درجه سانتیگراد رسیده است و در روزهای آتی دمای هوا به 44 درجه خواهد رسید.

خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: 250 هزار حساب دستگاه‌های دولتی به 4 هزار حساب شفاف نزد خزانه داری تبدیل شد.