سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در مراسمی با حضور آیت اله ابراهیمی مدیرعامل و پرتو افکنان عضو هیئت مدیره و رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی بانک سپه، کاروان خودپردازهای سیار بانک برای ارائه خدمات بانکی به نقاط مرزی اعزام شد.

سال 1401 واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران 2.5 درصد کاهش یافت.

کشاورزی شغلی معیشتی بوده و اگر هزینه محصولات به موقع پرداخت نشود بهره برداران با چالش رو به رو خواهند بود. در این راستا رئیس سازمان چای کشور گفت: 50درصد از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است.

تبریز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 13 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

به گفته کارشناسان، قیمت گذاری کالاهای اساسی منوط به تعیین‌تکلیف شدن نرخ گندم بوده وتا زمانی که قیمت خریدتضمینی آن مشخص نشود نمی‌توان درباره نرخ سایرمحصولات برای سال زراعی جدید تصمیم گیری کرد.

قیمت گوشت مرغ در بازار در روزهای پایانی هفته نسبت به ابتدای هفته روند کاهش داشته و به هر کیلو 78 هزار تومان رسیده است.

جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در هفته جاری بی نتیجه پایان یافت. قرار است در این جلسه نرخ 32 قلم کالای اساسی در سال زراعی 1403-1402 تعیین شود.

بررسی وضعیت قیمت خودرو طی هفته جاری نشان می دهد که قیمت ها به ویژه در بخش خودروهای مونتاژی با کاهش مواجه شده اند و قیمت اغلب خودروها نیز ثابت مانده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن گفت: برای حل مشکلات مالی ساخت مسکن در حال تهاتر زمین و نفت با مصالح و تجهیزات هستیم تا شرکت های خصوصی در این زمینه ورود کنند.

رئیس سازمان مالیاتی گفت: 6 شرکت دلال در حوزه آهن قراضه با فرار مالیاتی 700 میلیار تومانی شناسایی شده است؛ 14 هزار میلیارد تومان صورتحساب صوری از 2 نفر کشف شده است.

جزئیات تامین آب شرب در ایام اربعین، رشد 5 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و فعالیت دانش بنیان ها با 21میدان نفتی از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ناوگان 140 فروندی کشتیرانی ملی، گفت: امروز 3800 نفر از همکاران دریانورد ما در دنیا اقدام به جابه‌جایی بار می‌کنند.

اوجی وزیر نفت ضمن تکذیب واردات بنزین از روسیه گفت: سهمیه هیچ جایگاهی را کم نکردیم. در تمامی جایگاه‌های بنزین کشور عملیات سوخت‌گیری و سوخت‌رسانی انجام می‌شود.

محمد شیریجیان گفت: حجم تجارت ایران در سال 1401 به 173 میلیارد دلار رسید که تقریباً 2 برابر سال 1400 است.

مرتضوی وزیر کار گفت: احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت بگیرد یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند وجود دارد.