سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دولت عراق و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد تصمیم گرفته‌اند تا به طور مشترک از پرورش‌دهندگان گاومیش در جنوب عراق حمایت کنند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ماه آگوست قیمت روغن زیتون در اسپانیا که خاستگاه این محصول در اروپا به شمار می‌رود 115 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مشاور مناطق آزاد ایران گفت: ظرف یک دهه اخیر و به ویژه سه سال گذشته شاهد تصویب و اعمال قوانین و مقرراتی هستیم که منجر به بی اعتمادی بخش خصوصی نسبت به قانون و مجری قانون در مناطق آزاد شده است.

سخنگو سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

وزیر نفت گفت: توسعه سرمایه‌گذاری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رشد تولید در حوزه گاز، نفت، پالایش و پتروشیمی از مهم‌ترین اقدام‌های وزارت نفت در دو سال اخیر بوده است.

اهواز - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته، تعداد 83 واحد مرغداری به ظرفیت 2 میلیون و 430 هزار و 475 قطعه در استان به بهره برداری رسیده است.

بهمن موتور عزم جدی دارد تا خودروهای برقی خود را هرچه زودتر به خیابان تهران بفرستد تا شهروندان پایتخت از تاکسی‌هایی در کلاس جهانی استفاده کنند و پاییز و زمستان را با هوای پاک سپری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: میانگین گازرسانی روزانه به نیروگاه‌ها از ابتدای تابستان امسال تاکنون، 306 میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 12 درصد افزایش یافته است.

سرپرست طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی از آغاز عملیات اسیدکاری در 16 حلقه چاه تولیدی موقعیت این فاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

60 لیتر سهمیه بنزین شهریورماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (یکم شهریورماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کاهش 8 هزار هکتاری سطح کشت پیاز در آذربایجان شرقی خبرداد.

درحالی که کشور با کمبود انرژی دست و پنجه نرم می کند، فقط میزان مصرف برق وسایل خنک‌کننده در ایران به اندازه کل مصرف برق کشور مصر با 100 میلیون جمعیت برآورد می‌شود.

ارزش معاملات خرد عدد 3,473 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 5 درصد و نسبت به میانگین ماهانه 24 درصد کاهش داشته است ارزش معاملات در بدترین وضع خود است.

آخرین آمار ارائه شده از واردات گوشی تلفن همراه حکایت از آن دارد که طی 5 ماهه امسال 4 میلیون و 400 هزار تلفن همراه از طریق رویه تجاری و حدود 149 هزار دستگاه در رویه مسافری وارد کشور شده است.

قرار بود روز دوشنبه 29 مرداد جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شود اما این جلسه به فردا چهارشنبه اول شهریور موکول شد.

تبریز - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از بهره‌برداری از 190 طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی در هفته دولت خبر داد.