سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد که صبح امروز و به خاطر حمله پهپادی اوکراین، 50 پرواز نتوانستند در فرودگاه مسکو بنشینند و به فرودگاه‌های جایگزین هدایت شده‌اند.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: پیش‌بینی ما برای 1402 حدود 3.8 همت بازگشت اقساط مسکن مهر است که مکاتبات با بانک مسکن انجام شد و آن را به نفع عملیات نهضت ملی هزینه خواهیم کرد.

در راستای سابقه تنش‌های آبی در سال‌های گذشته، 85 طرح اضطراری برای 30 استان کشور در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تعریف شد.

سخنگو سازمان هواپیمایی گفت: فروش بلیت‌های عتبات عالیات با نرخ‌های 14 تا 17 میلیون مربوط به شرکت‌های هواپیمایی خارجی است و این شرکت‌ها مسافران را به صورت کانکشن به نجف یا بغداد منتقل می‌کنند.

هفتمین مرحله نظر دستگاه ارسالی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به برخی کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی منتشر شد.

قیمت سکه و طلا امروز نسبت دیروز با اندکی افزایش مواجه شده اما همچنان در کانال 27 میلیون تومان است.

رئیس کل گمرک گفت: تا 25 مرداد حدود 18.7 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که از نظر ارزش کاهش 8 درصدی داشته که عمده دلیل کاهش نیز ناشی از کاهش قیمت جهانی فرآورده‌های پتروشیمی است.

وزیر اقتصاد ضمن اشاره به تشکیل 26 پرونده قطعی در حوزه تأمین مالی تروریسم و 38 پرونده در مقابله با پولشویی، از شناسایی 6 هزار دانه درشت مالیاتی خبر داد.

هزینه مسافرت بین شهری به شهرهای مرزی با تاکسی‌های آنلاین با توجه به روز و ساعت حرکت متغیر بوده و با مصادف شدن با مناسبت‌ها از جمله اربعین روند افزایشی دارد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی پژوهش و فناوری به بیان توضیحاتی درباره همکاری وزارت نفت با شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و گفت: در 21 میدان نفتی با شرکت‌های دانش بنیان همکاری داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اثرات مثبت ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی گاز و پتروشیمی در کشورهای آمریکای جنوبی پرداخت.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه طی 4 ماهه امسال 2.9 میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم که بیانگر رشد 23 درصدی است، گفت که صادرات تا پایان سال به 10.5 میلیارد دلار می رسد.

با وجود پیگیری‌های مکرر خبرنگار مهر در چند هفته گذشته اسنپ و تپسی حاضر به پاسخگویی درباره وضعیت بیمه‌ای رانندگان خود نشدند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در حال حاضر شهروندان روس در صدر فهرست اتباع خارجی با بیشترین خرید ملک در ترکیه قرار دارند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد 5 درصدی مصرف برق نشبت به سال گذشته گفت: امسال اوج نیاز مصرف برق در تهران به 12 هزار و 750 مگاوات رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید نگاه یک‌بعدی به موضوع طرح پنجره واحد مدیریت زمین داشت زیرا تلاش زیادی برای راه‌اندازی آن شده است اما برخی نهادها در این باره کوتاهی و قصور کرده اند.