سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

صادرات 45 میلیون متر مکعبی گاز به کشورهای همسایه8876 مرکز غیر مجاز رمز ارز تا کنون جمع‌آوری شده است و آغاز واردات گاز از ترکمنستان از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

امنیت و سلامت غذایی مورد تاکید دولتمردان و متولیان بوده که تحقق آن برای جمعیتی 90 میلیون نفری به راحتی به دست نمی‌آید.

در حال حاضر یک میلیون خانوار معادل 3 میلیون و 200 هزار نفر از کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند که متولیان امر امیدوارند این عدد از 10 میلیون خانوار عبور کند.

گرمسار - وزیر صمت خواستار توجه به تسهیل صدور مجوزهای تولیدی در استان سمنان شد و گفت: سختگیری در صدور مجوز، موجب فساد خواهد شد

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان، ساخت شهر جدید چهارم و 3 شهرک در حال پیگیری است.

وزیر صمت با بیان اینکه باید خودروهای روز تولید کنیم، گفت: لازم است بهترین قطعات را از بهترین جای دنیا که مزیت رقابتی دارد، تهیه کنیم.

بندرعباس - معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برجسته کردن نقش اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم سند تحول دولت را از اولویتهای این سازمان عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت تولید داخل و واردات به طور هم‌زمان انجام و پیگیری می‌شود.

اهواز - سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: برای حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان، صید ماهی شیر به مدت 60 روز همزمان با سایر استان‌های کشور در خوزستان ممنوع اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه آگاهی و حقیقت جویی، 17 مرداد روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.

مدیرکل روابط عمومی بانک ملت در پیامی، فرارسیدن 17 مردادماه سالروز بزرگداشت مقام خبرنگار را به فعالان حوزه رسانه تبریک گفت.

وزیر اقتصاد گفت: اولین گامی که در زمینه مجوزهای کسب و کار برداشتیم، شفاف کردن تمام شروط مجوزها در دستگاه‌های صادر کننده بود.

بر اساس اعلام وزارت صمت، ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برق صنایع در بخش‌های مختلف مطابق با برنامه‌ای که توافق و از قبل تدوین شده است، تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ابلاغ طرح‌های مدیریت مصرف برق در شهر تهران منجر به کاهش 20 مگاوات از مصرف برق دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بزرگ شهر تهران شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها، مغایرت‌های اساسی با قانون نظام صنفی دارد.