یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل اصناف وزارت صمت گفت: مهلت اتصال به سامانه املاک تا 22 شهریور تمدید شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران بر ضرورت تسریع رفع نواقص درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود 150 میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای 10 سال آینده در حال فراهم شدن است.

بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار، هر سه شاخص تورم فصلی، نقطه به نقطه و سالیانه تولیدکننده بخش صنعت در بهار سال جاری کاهشی بوده است.

وزیر اقتصاد خواستار اخذ مالیات علی الحساب دو درصدی از صادرات مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی شد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه تعاونی ها به دلیل مردمی بودن فسادپذیری کمتری دارند، گفت: تعاونی ها نمادی از شرف اقتصادی هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که از این پس واحدهای تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین آلات تولیدی، حقوق گمرکی را با چک و تضامین پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تخلف عرضه خارج از شبکه شکر دولتی کشف شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریورماه، شنبه هفته آینده، به حالت قبل برمی‌گردد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به بیان توضیحاتی درباره دلیل گران شدن خودروهای فروسده در بازار پرداخت.

همایش اقتصاد تعاونی ایران با حضور ریاست جمهوری و مقامات کشوری 19 شهریور 1402 برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودروی امری ضروری نیست و افراد باید فقط گواهی اسقاط بخرند.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: رشد صادرات ایران به عراق در 5 ماهه امسال 18.5 درصد افزایش یافته که اگر با همین روش پیش برویم تا پایان امسال صادرات به عراق به 10 تا 12 میلیارد دلار می رسد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی صرافان تا پیش از تشکیل جامعه صرافان با توجه به نیاز مبرم جامعه از هیچ سوءاستفاده‌ای در بازار ارز دریغ نکردند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) طبق هماهنگی‌های انجام شده و کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، امروز (دوشنبه، 13 شهریور) یک پرواز از فرودگاه نجف به سمت فرودگاه مهرآباد انجام خواهد داد.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه بیش از 450 میلیون متر مکعب آب در سد چمشیر وجود دارد گفت: با بهبود کیفیت آب اراضی کشاورزی به مدار تولید بازگشتند.