سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مهم‌ترین نکته در دولت سیزدهم، اعتماد به توان داخلی است که نشان داد می‌توان با اتکا به این توان، تحریم‌ها را شکست.

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: از ابتدای شروع اربعین حسینی تا ساعت 24 روز گذشته 1 میلیون و 800 هزار زائر وارد کشور شده و در برخی محورها شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین هستیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی را به معاون اول رییس جمهور ارائه کردیم، گفت: ظرفیت تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلار است.

امروز جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در محصولات کشاورزی برای تعیین قیمت 32 قلم کالای اساسی شامل 15 محصول باغی و 17 قلم زراعی ازجمله گندم در سال زراعی 1403-1402 برگزار می‌شود.

نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید 20 هزار و248 از واحدهای باقیمانده مسکن مهر و واحدهای نهضت ملی مسکن آماده افتتاح شده است.

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان از تعطیلی موقت معدن رزمجاه طزره در دامغان خبر داد و گفت: تا زمان بررسی حادثه جان باختن شش معدنکار، این معدن تعطیل خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق گفت با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، ادامه‌داد: دمای اکثر نقاط کشور تا پایان هفته افزایش خواهد یافت و همچنان نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق با وزارت نیرو هستیم.

با وجود گذشت بیش از یک ماه از بروز اختلال مجدد در پیامک‌های ارسالی سامانه همتا و ایجاد دردسر برای خریداران و فروشندگان تلفن‌همراه، همچنان مقامات مسئول پاسخگو نیستند.

ارز 28.500 مربوط به اقلام دامپزشکی حذف و به تالار دوم در بازار مبادله منتقل شد.

دامغان - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجمع گاز دلیل انفجار معدن رزمجاه در طزره دامغان بوده است، گفت: متاسفانه شش نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

دامغان - برای چندمین بار حادثه معدن در طزره جان کارگران استان سمنان را گرفت، معدنی که ایمنی ضعیف آن، بارها و بارها خانواده هایی را داغدار کرده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از وصول 50 درصد مطالبات وجوه مربوط به فروش سوخت به شرکت‌های هواپیمایی و تغییر شیوه فروش سوخت از اعتباری به پیش‌خرید در دولت سیزدهم خبر داد.

رئیس سازمان راهداری گفت: با توجه به موج بازگشت زوار از کشور عراق پیش‌بینی‌های لازم برای تامین تعداد کافی ناوگان برای حمل و نقل زوار به مقصدهای مورد نیاز انجام شده است.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (13 تا 19 شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

هم اکنون در محور چالوس در محدوده‌های پل زنگوله، سیاه بیشه تردد سنگین است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.