سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شفت - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شفت گفت: 11.5 کیلومتر آسفالت و روکش راه روستایی شفت با اعتبار حدود 230 میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

بهره‌برداری از5حلقه چاه میدان نفتی کبود، جزئیات آخرین وضعیت آب رسانی مرزها و سهم 30درصدی پتروشیمی از بازار صادرات غیر نفتی از مهمترین اخبار آب و انرژی درهفته جاری بودند.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای رفع یکی از نقاط پر حادثه استان اصفهان امسال آغاز عملیات اجرایی و احداث پل زیرگذر بوئین میاندشت در دستور کار است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از آغاز اجرای طرح اربعین حسینی تا پایان روز گذشته، بالغ بر یک میلیون و 270 هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

امروز چهارشنبه 15 شهریور 1402 خورشیدی مصادف با 6 سپتامبر 2023 میلادی قیمت جهانی شکر هر کیلو 26.72 دلار است.

در بخش غلات، بهار امسال متوسط قیمت یک کیلوگرم گندم 114 هزار و 909 ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 26.5 درصد افزایش را نشان می دهد.

نتایج ششمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1402 (مورخ 14 شهریور 1402) اعلام شد.

در راستای افزایش روحیه تعاون‌گرایی عموم جامعه و مشارکت تعاونی‌ها در ارائه خدمات از جزئی‌ترین فرآیندهای قابل ارائه تا خدمات مالی - اقتصادی گسترده، تمام فرآیندها الکترونیک شده است.

سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعمل استاندارد برای واردات خودروی کارکرده را اعلام کرد.

سرپرست اداره کل پایش و تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران از رشد 19 درصدی صادرات محصولات دامی، شیلاتی، کشاورزی و غذایی در 5 ماه نخست امسال خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تولید 560 هزار تن بذر در کشور از خروج یک میلیارد دلار سرمایه ملی جلوگیری کرد.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توقف عرضه زعفران سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی با هدف حمایت از زعفران کاران خبر داد.

سخنگوی هواپیمایی هما گفت: برای تاخیر یک پرواز 30 عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.

به طور قطع رویش گیاهانی در رسته علف‌های هرز به لحاظ کمیت و کیفیت کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در جهان این نوع گیاهان حدود 30 درصد باعث افت عملکرد می‌شوند.

حفظ و نگهداشت منابع آبی زیر زمینی می تواند از خطراتی نظیر فرونشست زمین جلوگیری کند، به همین دلیل تدابیر جدیدی برای جلوگیری از برداشت آب های زیر زمینی در نظر گرفته شده است.

اگر در روند صدور صندوق های سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت‌های بازار تجدید نظر نشود با نابودی سهامدارانی که با تحلیل شخصی فعالیت می‌کنند، بحران سراغ همین صندوق‌ها خواهد آمد.