پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو کشور را برای کشت فراسرزمینی پیشنهاد داده ایم که با ظرفیت تعاونی‌ها بتوانیم موضوع را جلو ببریم. محصول آن انتخاب و طرح در حال نهایی شدن است.

عرضه ماکارونی در 7 ماه گذشته بدون تغییر قیمت بوده و در بازار برنج ایرانی نیز قیمت ها در دو ماه اخیر کاهش یافته است.

یکی از انتقادات جدی که به دولت سیزدهم وارد می شود عدم صادرات بنزین و ناترازی آن است در حالی که دولت قبل نه تنها ناترازی نداشت بلکه بنزین مازاد را به کشور های دیگر هم صادر می کرد.

رئیس ستاد اربعین گفت: 650 اتوبوس از استان‌های مختلف برای حضور در مرز مهران فراخوانده شدند.

تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر وجود دارد و قزوین دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشد.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیش بینی شده بیش از 40 هزار واحد مسکونی در شهر جدید چهارم در شمال اصفهان بارگذاری شود.

یک رسانه معاند اخیرا گزارشی با موضوع صحبت های اقتصادی رئیس جمهور منتشر کرده است که بررسی آن نشان می دهد گزارشگر به دنبال نگارش یک تحلیل عامه پسند با جهت گیری های سیاسی بوده است.

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بنای بانک مرکزی، دولت و شخص آقای رئیس جمهور این است که با تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومانی، قیمت سبد کالاهای اساسی مردم ثابت بماند.

میزان مصرف برق در چهاردهمین روز شهریور نصاب 69 هزار و 193 مگاوات را ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه افزایش 8 هزار مگاواتی مصرف برق و رشد 13 درصدی را نشان می‌دهد که بی‌سابقه بود.

وزیر اقتصاد گفت: نرخ 28/500 را بانک مرکزی برای صادرات نفت کشور و برای واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌دهد، این سیاست هیچ تغییری نکرده است و کماکان سر جای خود باقی می‌ماند.

با صدور 4هزار صورت وضعیت در مرز مهران در روزهای 14 و 15 شهریور ماه، 108 هزار زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از مرز مهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند.

بندرعباس - معاون اول رئیس جمهور با صدور اخطاری خواستار تعیین و تکلیف 15 روزه اموال رسوبی و متروکه در بنادر استان هرمزگان شد.

رودبار - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود زیتون کاران رودباری امسال 17 هزار تن زیتون برداشت کنند.

در حاشیه شورای معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مراسم تودیع و معارفه چند مدیر مجموعه برگزار شد.

هم اکنون در ترافیک نیمه سنگین در محور تونل کندوان است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.

قرار بود در هفته جاری قیمت جدید 32 قلم کالای اساسی تعیین شود که در نهایت به دلیل غیبت دو عضو دولتی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای چندین بار به هفته آینده موکول شد.