سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک محقق مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید فرمول آفت کش‌های به دست آمده از مواد تولید شده حشرات پیشگام است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: صنعت روغن خوراکی وابسته به واردات بوده و با توجه به قیمتهای جهانی دچار نوسان قیمتی می شود.

راشاتودی اعلام کرد که تولید نفت و گاز برزیل در ماه جولای به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

شاخص کل بورس با کمک نمادهای شاخص ساز با رشد 18 هزار واحدی روبرو شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران با قاره آفریقا رو به افزایش است.

هم اکنون در محور چالوس در محدوده‌های پل زنگوله، سیاه بیشه تردد سنگین است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر جاسک و کشورهای حوزه خلیج فارس از ابتدای سال جاری 14 هزار و 894 TEU کانتینر اعلام کرد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در استان نهادینه شود، گفت: انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، صرفه اقتصادی دارد.

زوار پاکستانی طی چند روز گذشته به دلیل نبود ناوگان اتوبوس مورد نیاز در مرز ریمدان سرگردان بودند که نیروهای مسلح با کمک سازمان هواپیمایی این زوار را به مرزهای غربی کشور منتقل کردند.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گغت: قرار است از مهرماه یارانه دارو به جای نهادهای بیمه‌گر به مصرف‌کننده نهایی اختصاص پیدا کند و پرداخت یارانه‌ها و حمایت‌ها قطع نمی‌شود

انتظار می رود شاخص کل وضعیت خوبی داشته باشند و گروه های پتروشیمی و پالایشی وضعیت مثبتی داشته باشند.

غیبت نمایندگان دولتی، جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را به هفته آینده موکول کرد. بر اساس بررسی‌های اولیه قیمت سال زراعی جدید گندم بیش از 20 هزار تومان خواهد بود.

دامغان - شش کارگر در حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان جان خود را از دست دادند که جوان‌ترین آنها 40 و مسن‌ترین آنها 51 ساله بود.

دامغان - وزیر کشور از رسیدگی به مشکلات کارگران معادن طزره خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی و همچنین امنیت شغلی در زمره دغدغه‌های کارگران معادن طزره است.

دامغان - وزیر کشور با اشاره به به اینکه ارتقای ایمنی در معادن طزره دامغان پیگیری می‌شود، گفت: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی مجموعه این معادن ابلاغ شده است.

در 5 ماه نخست امسال، نزدیک به 16 هزار تن انواع پسته به ارزش 110 میلیون دلار به 44 کشور صادر شد که 23 درصد آن به مقصد روسیه بوده است.