سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد مدیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: 235 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در قالب 50 پروژه در هفته دولت وارد مدار بهره برداری بخش آب خراسان رضوی می‌شود.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: 50 تا 60 درصد از اعتبار ریالی سرمایه‌ای این شرکت در هر سال صرف توسعه، ارتقا و بهسازی شبکه توزیع برق شهر تهران می شود.

روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بر تکمیل زیرساخت‌های پل آستاراچای و بهره برداری از آن تا چهار ماه آینده توافق کردند.

هفته آینده گرم ترین روز های سال را سپری می کنیم که به تبع آن مصرف برق هم افزایشی می شود بنابر این باید پرسید وزارت نیرو برای این روزها چه تدابیری را در نظر گرفته است.

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزایش 2 برابری سقف تسهیلات خرید مسکن را اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه تیر ماه 1402، در مقایسه با ماه قبل 3.2 واحد درصد کاهش یافته است.

در جلسه روز گذشته شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی موضوع تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم دوباره مطرح شد؛ اما با مخالفت نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رو به رو شد.

پس از حمله پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه، حرکت قطارها در این منطقه با تأخیر مواجه شده است.

اسکندری گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط روزانه یک میلیون مگاوات ساعت انرژی در نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است که از این میزان تولید 54 درصد مربوط به واحدهای سیکل‌ترکیبی است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده وردآورد گزارش شده است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: بخش قابل توجهی از کود فسفاته ایران از صربستان تهیه می‌شود و باتوجه به حجم بالای تولید اوره درایران آمادگی داریم ازطریق تهاتر، کود فسفاته را در ازای کود اوره مبادله کنیم.

شاهرود - مدت ها است که محور شاهرود - طرود که در زمره محورهای ترانزیتی نیز محسوب می شود وضعیت نابسامانی دارد.

شاخص کل بورس امروز باز هم برای چندین بار شاخص 2 میلیون واحد را فتح کرد.

با بررسی های صورت گرفته با 200 میلیون تومان می توان یک واحد 50 متری در محله سوهانک تهران اجاره کرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده از کشور مقصد روزانه 4 تا 5 هزار دام سبک از کشور به مقصد بندر خصب عمان قاچاق می‌شود.

رئیس گروه تکثیر و مولد سازی میگوی سازمان شیلات ایران گفت: پیش بینی می‌شود تا افق 1404, تولید میگو در کشور با افزایش دو برابری به 160 هزار تن برسد.