دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از تحقق جذب 3 هزار میلیارد ریال برای سامانه دوم آبرسانی اصفهان خبر داد.

اهواز - حادثه آتش سوزی یکی از خطوط انتقال محصول پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در محدوده شهرستان بهبهان موجب فوت یک نفر راننده لودر این شرکت شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو یک سال و نیم می‌گذرد اما نتیجه آن مشخص نیست و به درستی اجرا نشده است.

رئیس فراکسیون سهام عدالت در مجلس با اشاره به اینکه جاماندگان سهام عدالت 20 میلیون نفر هستند، گفت: ممانعت و تخلف سازمان خصوصی سازی موجب شد 3.5 میلیون نفر به مجموعه سهامداران اضافه نشوند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد استفاده از روش‌های متنوع برای کتمان درآمد در میان طلافروشان رواج بسیاری دارد.

در حال حاضر پس از تغییر سیاست‌های بانک مرکزی، نرخ ارز رسمی و آزاد بیش از 20 درصد اختلاف دارد که این اختلاف مشکلاتی ایجاد کرده است.

مسئول فنی سامانه جامع گارانتی گفت: با توجه به مشکلات زیادی که در حال حاضر مردم در حوزه گارانتی خودرو دارند، سامانه جامع گارانتی امسال این حوزه را نیز پوشش خواهد داد.

متقاضیان محصولات فورس 6 تن کابین خوابدار (با کاربری) و کشنده امپاورBD500 می‌توانند از طریق عاملیت‌های مجاز گروه بهمن برای خرید این محصولات اقدام کنند.

حائری با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه شهدای پاکدشت برای تولید انرژی پایدار در روزهای اوج مصرف برق امسال، بر لزوم پایداری تولید تمامی واحدهای این مجموعه در دوره پیک تابستان تاکید کرد.

رجبی مشهدی گفت: درحال حاضر تقریباً نسبت به بار پایه که حدود 40 هزار مگاوات است، بیش از 32 هزار مگاوات وسایل سرمایشی بر این این میزان مصرف اثر گذاشته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور رکورددار سرمایه‌گذاری در کشور است و 600 هزار میلیارد تومان سرمایه در این صنعت به کار گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز گفت: سرمایه گذار باید بتوانند 15 هزار بخاری راندمان پایین را در ماه تعویض و بخاری راندمان بالا را نصب و راه اندازی کند.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (2 تا 8 مرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

شاخص کل بورس تا به این لحظه صعود کم توانی را تجربه کرده است.

متقاضیان سفر با قطار برای نیمه دوم تابستان که از صبح امروز (دوشنبه) موفق به خرید حضوری بلیت از آژانس‌ها نشدند، از ساعت 14 امروز به صورتی اینترنتی امکان خرید خواهند داشت.

معطلی کالاهای وارداتی در گمرکات کشور تازگی ندارد و گاهی از زمان ورود این کالاها به گمرک تا صدور مجوز ترخیص سال ها زمان می برد. این روزها هم تاخیر در ترخیص گوشت های برزیلی خبرساز شده است.