دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

گرمسار - استاندار سمنان با بیان اینکه تلاش داریم تا طرح انتقال آب گرمسار را تا آبان ماه افتتاح شود، گفت: کم آبی بزرگترین دغدغه و مشکلی است که توسط مردم و کشاورزان منطقه بیان می شود.

درحالی صحبت از ساخت خانه‌های کوچک برای قشر متوسط و نیازمند توسط دولت مطرح می‌شود که این رویکرد از اساس با گفتمان دولت درتناقض است.

سامانه های جهانی هواشناسی پیش‌بینی کردند دو هفته آینده هوا بشدت گرم شده و مصرف انرژی افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق به نصاب جدید 72 هزارو 700 مگاوات رسید.

میزبانی از دهمین اجلاس شورای روسای کل گمرکات کشورهای عضو اکو (CHCA) و نهمین نشست کمیته ترانزیت گمرکی به جمهوری اسلامی ایران محول شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بر اساس «طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم» قرار است 4 هزار و 225 گندم‌کار را به عنوان کشاورزان پیشرو به مزرعه برساند.

ششمین کنفرانس ملی حفاظت خاک و آبخیزداری با تاکید بر تعادل‌بخشی و پایداری منابع آب در حوزه‌های آبخیز، سوم و چهارم مرداد امسال به صورت حضوری و برخط در تهران برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با یک برنامه هدفمند و هم‌سو با رویکردهای ارتقایی در سازمان ملی بهره‌وری، شاخص بهره‌وری در سازمان بنادر باید تا پایان سال، به بیش از 50 برسد.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت راهبردی را برای تقویت تولید و صادرات پسته در ایران آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: انتظار ما این است که تا پایان سال میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی به بیش از 35 درصد برسد.

جلسه ارزیابی عملکرد آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با حضور تیم مشترک بازرسی پروژه‌های نهضت ملی شهرهای جدید برگزار و در این نشست به مدیران کم‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن اخطار داده شد.

طبق گزارش بانک جهانی، افزایش تنها یک درجه سانتیگراد دمای هوا، منجر به افزایش 9.1 درصدی فقر و افزایش 1.4 درصدی در شاخص نابرابری جینی می‌شود.

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن در کلانشهرها به 120 میلیون تومان و سایر شهرها به 90 میلیون تومان رسیده است.

معاون بازار برق ایران از معافیت صنایع خریدار برق تجدیدپذیر از بورس انرژی از برنامه‌های مدیریت مصرف خبر داد.

با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر کاهش هدر رفت انرژی، دریافت پاداش صرفه جویی برای مشترکان خانگی برق در شهر تهران نیز تسهیل می‌شود.

سکه امامی با کاهش قیمت 300 هزار تومانی نسبت به دیروز به قیمت 26 میلیون و 600 هزار تومان رسید.