دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

زیمبابوه به دنبال راه اندازی خط تولید تراکتور است و در این راستا صنعتگران ایران برای این همکاری اعلام آمادگی کردند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: همه تولیدکنندگان خودروهای سواری با عمق داخلی‌سازی کمتر از 40 درصد اجازه واریز وجه ندارند.

در مراسم رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت، از بانک سپه به دلیل پیشتازی این بانک در اجرای آئین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت توسط وزیر اقتصاد تقدیر شد.

بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب بیشترین سهم از بازار تراکنش‌های شبکه بانکی و نیز کسب رتبه نخست در تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در خردادماه سال جاری شد.

یک کارشناس صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر بازار ساخت و ساز وارد دوران رکود شده است، گفت: با توجه به طرح کاهش مصرف برق، بخش تولید کشور به ویژه در حوزه فولاد و نورد با افت مواجه می شود.

مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت، همراه با افزایش سرانه باشگاهی، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد پرداخت شد

تقاضای مصرف برق در کشور روز گذشته به 71 هزار و 590 مگاوات کاهش یافت. این در حالی است که تقاضای مصرف برق همچنان بالا بوده و ضرورت مدیریت مصرف برق به خصوص در بخش خانگی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور حکمی فرشاد مقیمی را به عنوان سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.

اهواز - رئیس جهاد کشاورزی خوزستان بر ممنوعیت کشت شلتوک در سال‌جاری در حوضه کرخه تاکید کرد و گفت: کشاورزانی که در این حوزه اقدام به کشت شلتوک کنند، از خدمات کشاورزی محروم می‌شوند.

امارات متحده عربی بالاترین میزان جذب میلیونرها در جهان در سال 2022 را به خود اختصاص داد.

سخنگوی صنعت برق گفت: خوشبختانه تا کنون خاموشی ای ناشی از کمبود برق وجود نداشته حتی مصرف برق دیروز نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از دستور کارهای مهم اقتصادی سازمان شانگهای، بحث امکان استفاده عملیاتی از ارزهای ملی کشورهای عضو و تسویه‌حساب‌های بین خودشان است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: بعد از اجرای طرح پایش انبارها در انبارهای منطقه شورآباد تهران، نزدیک به 1,650 میلیارد تومان کالای قاچاق که عمده آن لوازم‌خانگی بود، کشف و ضبط شد.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون بر ضرورت افزایش سهم بخش تعاون در صنعت بیمه کشور تأکید کرد و گفت: شرکت بیمه تعاون با اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در 31 استان کشور فعال است.

همزمان با اعلام دادستانی مبنی بر ارائه مستندات فرارهای مالیاتی از سوی وزارت اقتصاد، خاندوزی وزیر اقتصاد از دستور ویژه به سازمان مالیاتی برای ارائه این مستندات به دادستانی خبر داد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات کالاها به شکل تهاتری فقط در ازای صادرات پسته، خرما، کشمش، انجیر، بادام درختی و.... قابل انجام است.