دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ششمین مرحله نظر دستگاه، ارسالی وزارت جهاد کشاورزی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی منتشر شد.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش جمهوری کنیا با هدف تبادل تجارب آموزشی، تربیت مربی، رایزنی‌های آموزشی و تجهیز مراکز فنی‌وحرفه‌ای منعقد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی پایبندی بانک‌ها بر نرخ سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار را مهم و ضروری دانست و گفت: بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکنندبه هیئت انتظامی معرفی می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی یک «پایگاه داده ملی» در کشور برای پیش‌بینی‌های تاثیر محور را ضروری و حیاتی دانست.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد که 18 درصد از کنتورهای اندازه‌گیری تأسیسات این شرکت با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی، به نوع آلتراسونیک تغییر کرده است.

کمیسیون فنی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ادامه ساخت و بهره برداری از سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیز قلعه سی برگزار شد.

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی موجب افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش درآمد ملی می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه (19 تیر)، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.

بررسی بازار خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکم تیر ماه بین 10 تا 50 میلیون تومان افزایش و قیمت خودروهای مونتاژی بین 10 تا 100 میلیون تومان کاهش یافته است.

توسعه زنجیره متانول نیازمند حمایت دولت، میزان مصرف آب در تهران هشدار آمیز شد، و قطعی برق 68 اداره پرمصرف در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: بخش کشاورزی در استان خوزستان نیازمند یک تحول است و باید با استفاده از دانش روز و آموزش‌های لازم به این سمت حرکت کنیم.

اهواز - رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی منازل شادگان و بندر امام با سرعت انجام شود.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای دومین سال متوالی برند محبوب مصرف‌کنندگان شد.

با صدور حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ موثقی نیا سرپرست ایمیدرو شد.

طی سفری که رییس جمهوری به آفریقا داشته، قرار است سازمان شیلات ایران با همتای کنیایی خود در 6 حوزه همکاری داشته باشد.

شهریار - معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران گفت: 30 درصد مشکل قطعی آب در محلات شهریار برطرف شده است و تا ابتدای هفته آینده این مشکل به طور کامل رفع می شود.