دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک کارشناس اقتصادی گفت: ساختار تجارت خارجه ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگهای به سمت مدرن شدن حرکت می‌کند.

خرداد امسال 123 میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شد تا کل نیاز بازار را پوشش می‌دهد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: فلسفه وزارت صمت هنوز مورد ابهام هست، در واقع نمی‌توان هم صنعت هم تولید هم بحث تجارت خارجی، ذیل مدیریت یک نفر قرار بگیرد.

مطابق با آمار ارائه شده از سوی سخنگوی سازمان مالیاتی، میزان درآمد بیش از 30 درصد از اعضای صنف طلا و جواهر در سال 1401 به قدری پایین تشخیص داده شده که هیچ‌گونه مالیاتی نپرداخته‌اند.

رشد اقتصادی، امنیت آبی، حفظ اکوسیستم‌ها و... از جمله محورها و مولفه‌های عملکردی دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه و تامین منابع آبی کشور به شمار می‌رود.

معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی حامل بار صادراتی ایران پس از پهلوگیری، امروز بنادر شمال آفریقا را ترک کرد.

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران توقف سرد و اساسی کارخانه گندله سازی را طبق برنامه از پیش تعیین شده که در تمامی کارخانجات تولیدی برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته می‌شود امری معمول دانست.

با حکم مدیرعامل بیمه تجارت‌نو، معاون توسعه بازار و شبکه فروش و سرپرست معاونت فنی بیمه‌های اشخاص و مسئولیت این شرکت منصوب شدند.

شرکت بهمن دیزل فورس 6 تن خواب‌دار و فورس 6 تن بدون خواب و کشنده امپاور BD500 را در بورس کالا می‌فروشد. این عرضه بورسی در 31 تیر انجام می‌شود و سررسید قرار نیز 31 شهریور 1402 اعلام شده است.

ترافیک در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه سنگین است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفت: اولین قطار باری از طریق راه‌آهن خواف_ هرات وارد به مقصد افغانستان حرکت کرد.

تهران - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از ترافیک سنگین در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - پردیس در مسیر جنوب به شمال خبر داد.

پردیس - معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای شرق استان تهران گفت: شبکه فاضلاب «سعیدآباد» جاجرود تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.

سفر رییس جمهوری ایران به آفریقا فرصت های همکاری بخش کشاورزی را افزایش داده و امید است بخشی از چالش های اقتصادی تولیدکنندگان با بازارهای جدید حل و فصل شود.

شهریار - مدیرعامل آبفا غرب تهران با بیان این که مشکل فشار در شهریار هفته آینده به طور کلی رفع می شود، از مردم تقاضا کرد با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب، به آبرسانی بهتر به شهروندان کمک کنند.

پیش بینی می‌شود با رونمایی و راه اندازی رسمی سامانه جست و جوی شغل و ارتقا این سامانه، رصد آمار اشتغال و بیکاری با شفافیت بیشتر انجام شود.