دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نیرو با اشاره به افزایش 4 درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی و برگزاری آزمون سراسری کنکور، گفت: تلاش می‌شود با مدیریت لحظه‌ای و آماده باش گروه‌های امدادی، مشکلی در پست‌های توزیع رخ ندهد.

اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به محدودیت‌های آبی در این حوضه، کشاورزان از کشت هرگونه شلتوک به صورت غرق آبی و یا خشکه‌کاری خودداری کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار حوادث کارگری در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است اما با این وجود باید در تقویت ایمنی محیط کار اهتمام بیشتری به کار برد.

چین در سه ماهه نخست سال 2023 به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل و جایگزین ژاپن شد؛ به شکلی که صادرات خودروهای چینی 58 درصد افزایش یافته است.

امروز کشور در حوزه خاک با چالش‌های بسیاری مواجه است. سال 98 مجلس قانونی را پیگیری کرد و تکالیفی درحوزه خاک به عهده وزارت جهادکشاورزی گذاشت که بخشی ابلاغ وبخشی درحال ویرایش به لحاظ حقوقی است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه توجه به ایمنی معادن یک ضرورت است نه یک انتخاب، گفت: تفاهم نامه سه جانبه ارتقای ایمنی معادن کشور برای کاهش هزینه‌های حوادث ناشی از کار امضا شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: موضوع انتخابات اخیر اتاق بازرگانی در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی است و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها صادر خواهد شد.

با توجه به وضعیت موجود آیا ضرورت ندارد کشت برخی محصولات در کشور محدود شده یا با کشت فراسرزمینی بخشی از نیازمندی‌های کشور را در محصولاتی کمتر ضروری تأمین کرد؟

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌های سال 1402 شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل نهایی 27 حلقه چاه نفت و گاز در 100 روز گذشته خبر داد.

یک مقام عراقی در استان نجف در جنوب این کشور گفت که رقم بیابان‌زایی در عراق به خاطر کمبود آب به 70 درصد رسیده است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز بدون تفاوت مانده و در مرز 29 میلیون تومان ثابت مانده است.

مرکز مدیریت راه های کشور از تردد روان در محور های هراز و فیروزکوه خبر داد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعزام دو فروند یدک‌کش از نوع ASD در عملیات جابه‌جایی و نصب این سکو مشارکت کرد.

گمرک ایران در ابلاغیه‌ای، بر لزوم نمونه برداری از صادرات نفتی در محل‌های دارای دوربین مدار بسته تاکید کرد.

جلسه کارگاهی بررسی موانع و مشکلات مالی و اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برگزار شد.