دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رشت - معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بهره برداری آزاد راه رشت - قزوین تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بالا رفتن قیمت کالاها در فروشگاه‌ها باعث شده تا مردم آلمان از خرید اقلام موردنیازشان صرف نظر کنند.

شاهرود - خاموشی تیرهای برق خیابان‌ها و معابر اصلی شهر شاهرود که به زعم مسئولان، از بابت صرفه جویی در مصرف برق اعمال شده، مشکلات عدیده‌ای برای مردم و سکنه پدید آورده است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ورود ارز با منشا خارجی برای واردات خودرو مورد تاکید است و امید می رود وزیر صمت با هماهنگی بانک مرکزی، این موضوع را حل و فصل کند.

بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، ظرفیت تولید نفت از 3 میلیون و 838 هزاربشکه فعلی به 4 میلیون و 450هزار بشکه درپایان این برنامه می‌رسد که از جهشی 16 درصدی درظرفیت تولید نفت ایران حکایت دارد.

مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین در محور فیروزکوه خبر داد.

قیمت سکه نسبت به هفته قبل افزایش داشته و اکنون در کانال 29 میلیون تومان است.

در چارچوب نظارت معمول و طبق رویه‌های نظارتی، از تاریخ 17 اردیبهشت ماه تاکنون، چندین پرونده معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی، پیش‌دستی در معاملات و سواستفاده مربوط به اشخاص حقوقی، شناسایی شده است.

اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به پنج بانک عامل مسکن، صادرات ایران، ملت، تجارت و پست بانک ابلاغ شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ضمن اشاره به درآمد 19 میلیارد دلاری صادرات نفت ایران از فروش نفت در پنج ماه نخست 2023، درآمد نفتی ایران در مجموع سال 2022 را 54 میلیارد دلار اعلام کرد.

شاخص کل بورس امروز با ریزش مواجه شده اما شاخص کل هم وزن مثبت است.

قراگوزلو گفت: برای عبور موفق ازاوج بار تابستان دراستانهای تهران، قم و البرز، 9 پروژه الویت‌دار برقی در قالب140 اقدام مهم وزارت نیرو اجرایی شده که به تأمین برق پایدار کمک می کند.

چالش هایی مانند موضوع آب، رفع تعهد ارزی و... فعالیت در بخش کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده و این امر نیازمند برنامه ریزی درست از سوی مدیران بالادستی با مشورت فعالان این حوزه است.

مشهد معاون تولید بهبود دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی شده تا در تیر ماه میزان جوجه ریزی نسبت به خرداد ماه بیشتر شود و 8.5 میلیون تن جوجه ریزی در استان صورت گیرد.

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم‌گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم‌گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره شکسته شدن رکورد صادرات روزانه نفت ایران و تأثیر ایجاد ارتباط با ونزوئلا و پالایشگاه‌های فراسرزمینی پرداخت.