دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین برای پایش اراضی دولتی به منظور مقابله با زمین‌خواری خبر داد.

تغییرات درخواست کارت بازرگانی مبتنی بر آخرین اصلاحات ماده 10 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات اعلام شد.

شاهرود - تاریکی معابر و خاموش تیرهای برق مشکلات عدیده ای را برای مردم شاهرود به وجود آورده است.

یکتا مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: پرداخت قبوض مختلف هیچ کارمزدی ندارد؛ برداشت اسکناس از خودپردازها هم به هیچ وجه برای مردم کارمزدی ندارد.

نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک های اخذ شده بابت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید، ابلاغ شد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از2 پرواز فوق‌العاده غیر از پرواز های برنامه ای در روزهای هفتم و هشتم تیرماه به مقصد مشهد مقدس به درخواست‌های زوار برای شرکت در دعای ویژه عرفه خبر داد.

وضعیت ایران در گزارش 2023 جهانی شاخص تاب آوری اقتصادی نسبت به سال گذشته 3 رتبه و در مقایسه با دو سال قبل 20 رتبه علی رغم شرایط تحریمی ارتقاء یافته است.

مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه گفت: کشور در بحران بزرگ آبی قرار دارد. اگر اقدامات اساسی در این زمینه صورت نگیرد کشور در معرض خطرات امنیتی و زیستی قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره علت کمبود شکر در بازار گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و کالاهای دیگری وجود ندارد.

سکوی 3200 تنی فاز 11 پارس جنوبی به عنوان یک پروژه بزرگ دریایی در خلیج فارس بامداد امروز (هفتم تیرماه 1402) با موفقیت نصب شد و نقطه عطف قابل توجهی را برای بخش انرژی ایران رقم زد.

آمار مرتبط با میزان تأمین برق صنایع در خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که به طور کلی میزان تأمین برق صنایع کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته که فولادی ها در صدر قرار دارند.

تربت حیدریه مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه از اتصال چهارمین چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی تربت حیدریه خبرداد.

مرکز راه های کشور از ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس خبر داد.

سال گذشته شکر استحصال شده از چغندر قند و نیشکر تولیدی کشور یک میلیون و 440 هزار تن بود امسال هم با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی پیش بینی می‌شود حداقل به این عدد دوباره برسیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق تاکنون 17.3 درصد افزایش یافته است، از اعلام رسمی اسامی ادارات و دستگاه‌های پرمصرف خبر داد.

رباط کریم - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: 400 واحد نهضت ملی مسکن در نصیرشهر در هفته دولت افتتاح می شود.