دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در هر دقیقه نزدیک به 2 هزار و 431 نفر از بخش کشاورزی محدوده خاورمیانه خارج و نزدیک به 106 آبادی خالی از سکنه می شوند.

مراسم ببست و هفتمین سالروز روز ملی صنعت و معدن آغاز به کار کرد.

وزیر صمت گفت: دولت نباید به طور مستقیم در بازار رقابتی و قیمت‌گذاری دخالت کند، اما در ابتدا باید به رفع انحصار پرداخت و بازار را تبدیل به بازار رقابتی کامل کرد.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد 41 درصدی گمرکات استان در سه ماهه ابتدای امسال خبرداد و گفت: طی این مدت بالغ بر 448 میلیون دلار کالا از طریق پنج مبدا گمرکی استان صادر شد.

اگر بازار با یک سرعت سریع به نقطه حمایت برسد، احتمال بازگشت به روند صعودی قوت خواهد گرفت.

همیشه در اوج شرایط منفی در بازار سرمایه به یک باره اخبار مثبت بازار را دگرگون می کند.

کرمان - وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت 45 درصدی خط انتقال آب دریا به شهرهای کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهرهای سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.

وزیرخارجه روسیه زمان رسمی شدن عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را اعلام کرد.

میامی - امام جمعه میامی ضمن انتقاد از وضعیت معادن این شهرستان گفت: معادن بسیاری از کرمیت و مس و... در روستاهای شهرستان فعال هستند اما متاسفانه مردم هیچ بهره ای از این ظرفیت‌ها نمی برند.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: صادرات غیرنفتی به لحاظ وزنی با رشد حدود 25 درصدی و از نظر ارزشی با کاهش 8 درصدی مواجه بوده که نشان می‌دهد کالاهای صادراتی، ارزانتر در بازارهای هدف فروخته شده اند.

شفت - مدیر جهاد کشاورزی شفت از تولید بیش از یک میلیون و 521 هزار قطعه جوجه در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال بیش از 11 تن گوشت سفید در شفت تولید می شود.

کرمان - رئیس‌جمهور امروز در ادامه سفر به استان از پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد.

معاملات غیر رسمی یا قولنامه‌ای بزرگترین ضعف قانونی در کشور است که زمینه زمین‌خواری و بسیاری از فسارها را فراهم میکند.

کرمان - وزیر نیرو در بم گفت: از 10 هزار روستای دارای تنش آبی در کشور مشکلات مردم سه هزار روستا تاکنون حل شده و رفع مشکل بقیه هم در دستور کار است.

جایی که زیرساخت‌ها آینده نگرانه برای کار در نظر گرفته نشده باشد، استفاده از نعمت‌ها مقطعی بوده و در چنین شرایطی نه تنها رشدمورد انتظار محقق نمی شود بلکه توسعه هم رویایی دست نیافتنی خواهد بود.

علی اسفندیاری گفت: فاصله‌ی بین تبدیل شدن از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.