دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی‌ها در راستای حمایت از بخش واقعی و مردمی اقتصاد خبر داد.

اصفهان - سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: امسال با شروع فصل گرما قطعی آب در هیچ نقطه‌ای از شهر اصفهان گزارش نشد اما افت فشار آب وجود دارد.

بانک تجارت تا پایان خردادماه سال جاری با پرداخت 15هزار و 324 فقره تسهیلات ازدواج و 12هزار و 87 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

گزارش فعالیت فصل بهار سال 1402 نشان می‌دهد که شرکت پلیمر آریاساسول در مقایسه با دوره‌های مشابه گذشته رشد چشمگیری در فعالیت داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: تا پایان امسال نیز با وارد مدار شدن 40 حلقه چاه دیگر، 60 هزار بشکه به تولید نفت از آزادگان افزوده خواهد شد.

وزیر نفت گفت: امروز شاهد عملیات موفقیت آمیز نصب سکو بودیم و ظرف چند هفته آینده با حضور رئیس جمهور این فاز با تولید روزانه 12 تا 15 میلیون متر مکعب به بهره برداری می‌رسد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره شایعات مطرح شده در خصوص تامین 150 هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین با تخفیف 20 درصدی به صورت اقساطی توضیحاتی را ارائه کرد.

تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص گوشت قرمز، مشمول حقوق گمرکی یک درصد ابلاغ شد.

وزیر نفت گفت: با بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی علاوه بر جبران ناترازی گاز سالانه بین 4 تا 5 میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.

با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت برای پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان وتولید زودهنگام گاز از فاز11 میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان مقرر شدعملیات توسعه آغاز شود.

قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز با روند کاهشی همراه شده است و سکه امامی به 28 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان برای گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور نهایی‌سازی شد.

اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ایمن سازی نقاط پرحادثه در استان از اهداف این اداره کل است و پروژه‌های این بخش با قوت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت حداکثری از گندم کاران، با تمرکز بر خریدتضمینی گندم، تسریع در پرداخت مطالبات در دستورکار قرار دارد.

ورامین - فرماندار ویژه ورامین و معاون استاندار تهران از مردم برای مشکلات پیش‌آمده برای قطار تهران - پیشوا عذرخواهی کرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی برای آسایش مردم و کاهش آسیب پذیری از مخاطرات جوی برنامه هایی دارد.