دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پایان تیر ماه 1402 آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401 و بهره مندی از معافیت مالیاتی صادرکنندگان است.

در بهار امسال تجارت خارجی ایران 26.5 میلیارد دلار شد که از این میزان سهم صادرات 12.5 میلیارد دلار و سهم واردات 14 میلیارد دلار بوده است.

عربستان و فرانسه برای ساخت مجموعه‌ای از تأسیسات پتروشیمی یک قرارداد 11 میلیارد دلاری امضا کردند.

بازار لبنیات سال گذشته 16.3 درصد کاهش یافت و امسال هم پیش بینی می شود با افزایش نرخ شیر خام این روند ادامه پیدا کند و آمار مصرف سرانه محصولات لبنی کمتر شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد طراحی شبکه بهینه ریلی، منعقد و مطالعات ذیل پنج سرفصل کلی انجام شده و در مرحله بررسی نهایی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار دارد.

بررسی ها نشان می دهد که اجاره نشینی مردم را به دردسر انداخته و برای اجاره یک واحد 60 متری 200 میلیون تومان پول رهن نیاز است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح سفرها و گردشگری دریایی از ابتدای تابستان شروع شده است و تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود.

در حالی دولت از حدود 15 ماه پیش به دنبال واگذاری خودروسازان است که زیان انباشته شرکت های مادر - منتهی به 29 اسفند 1401- به 130 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: 49 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند و قرار بود پارسال 3 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت سهامدار شوند، اما هنوز از سوی دولت به مرحله اجرا نرسیده استگ

اصفهان - روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان طی اطلاعیه‌ای از رفع مشکل افت فشار آب در برخی مناطق کلان‌شهر اصفهان تا 24 ساعت آینده خبر داد.

یزد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از افزایش 17 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری به مبلغ 102 میلیارد و 480 میلیون تومان با اولویت مناطق محروم خبر داد.

یز: رئیس اداره منابع آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی و پلمب 60 حلقه چاه غیر مجاز در این دو شهرستان خبر داد.

انتظار می رود در نیمه اول معاملات یکشنبه عرضه صورت بگیرد البته اگر این عرضه با تقاضا پاسخ داده شود می توان به یک روند صعودی جدید در بازار امید داشت.

سهامدارانی که سود سال های گذشته سهام عدالت خود را دریافت نکردند، می توانند با بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سود ها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت دریافت کنند.

معاون وزیر صمت گفت: قطع برق صنایع یک روز در هفته با اطلاع قبلی و به صورت سهمیه بندی است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران از آغاز به کار خرده فروشی اموال تملیکی همچون مواد غذایی در سامانه https://setadiran.ir/ خبر داد.