دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: توسعه سامانه نیما با استفاده از ظرفیت‌های مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

دولت ترکیه از روز یک جولای نرخ حداقل حقوق پرداختی به کارگران در این کشور را 34 درصد افزایش داده است.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که تورم این کشور به بالاترین نقطه از سال 1992 تاکنون رسیده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: برنامه ریزی شده که در هر فصل 150 هزار ست یعنی در سال 600 هزار ست لوازم خانگی برای جهیزیه تأمین شود.

اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی مؤسسه S&P گلوبال نشان می‌دهد که اقتصاد فرانسه در حال تمام کردن سه ماهه دوم سال جاری با کاهش شدید و غیرمنتظره فعالیت‌های خدماتی و تولیدی است.

مشهد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقطه قوت اصناف، تلاش برای ایجاد رقابت است. همیشه اصناف مشهد از حیث قیمت کمترین در ایران بوده است، از این رو بازار مشهد همیشه رقابتی بوده است.

امروز برخی از نمادها به یک باره پرتقاضا شده و باعث شدند شاخص کل نیز حرکت صعودی را انجام دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای حمایت از مشاغل خانگی حوزه مد و لباس خبر داد.

قیمت دلار در بازار با افزایش قیمت مواجه شده و در بازار مبادله ارز و طلا ثابت مانده است.

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با هدف هم‌افزایی بیشتر در بخش کشاورزی تفاهم نامه امضا کردند.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد کل کشور با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان ثبت اسناد به امضا رسید.

امروز شاخص با یک جهش 27 هزار واحدی مواجه شد و اگر پول هوشمند و ارزش معاملات خرد به بالای 10 هزار میلیارد تومان برسد می توان امیدوار بود که بورس به سمت بالا پرتاب شده است.

از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه حدود 325 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان کشور تولید شده که از این میزان سهم خودروهای سواری حدود 277 هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل با اشاره به سهم 80 درصدی سوانح بندری در حوزه ترافیک جاده‌ای، اظهار داشت: عمده حوادث ترافیکی در بنادر ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات است.

آتیار گفت: با انجام بیش از 5 هزار نفر ساعت کار مستمر، کمپرسور پروپان تاسیسات پالایشگاه گاز هنگام در این منطقه عملیاتی راه‌اندازی شد و با این اقدام، تولید میعانات گازی افزایش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از 119 فقره رفع تصرف اراضی به ارزش ریالی 26 هزار میلیارد ریال در سه ماهه اول امسال خبر داد.