دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: طی پنج روز گذشته در خراسان رضوی 270 اداره و شعبه بانک در استان به‌دلیل رعایت‌نکردن مصرف بهینه برق مشمول قطعی برق شدند.

وزیر دادگستری گفت: تعزیرات در بسیاری از موارد جریمه‌های سنگین اعمال می‌کند و گاهی استانداران و فرمانداران از جریمه‌های سنگین برخی اصناف گلایه می‌کنند.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که حسین سلاح ورزی در حالی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران شروع به کار کرده که پیش از برگزاری انتخابات هیات رئیسه، رد صلاحیت او به تایید وزارت اطلاعات رسیده بود.

تخصیص ارز در بانک مرکزی طی 3 ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و 100 میلیون دلار گذشت.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت برق عراق تمام مطالبات گازی ما را پرداخت کرده و اکنون بدهی گازی این کشور به ایران صفر است.

رصد میدانی بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد در حالی که گرمای هوا قیمت محصولاتی مانند تخم مرغ را کاهشی کرده اما بازار گوشت همچنان نابه‌سامان بوده و نمودار قیمت‌ها رو به بالا در حرکت است.

غلامرضا هادربادی به سمت سرپرست جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از پرداخت 25 هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان سراسر کشور خبر داد.

قیمت سکه و طلا با افزایش نسبت به دیروز مواجه شده است و سکه امامی با افزایش بیش از 200 هزار تومانی نسبت به دیروز به 28 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

کشورهای عضو بریکس تنها در مدت 20 سال توانستند موزانه اقتصاد جهانی را به نفع خود تغییر دهند.

بنا بر نظر برخی کارشناسان اقتصادی تازمانی که بانک ها به شرکت های وابسته خود وام می دهند نباید انتظار دادن وام به بخش های دیگر را داشت.

داود منظور از خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و گفت: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی 8 درصدی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با اهدای لوح سپاس، تندیس و نشان عالی برکت از بانک ملت به دلیل حمایت از طرح های اشتغالزایی، تجلیل کرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی از بانک‌ها در زمینه عدم همکاری با مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و عدم پرداخت تسهیلات مسکن پرداخت.

درحالی‌که بخشی از نیاز اساسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی است اما مشخص نیست چرا برخی از نمایندگان مجلس به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستند.

سوالات متداول در زمینه خدمات بانکداری الکترونیک در قالب‌های انتقال وجه، خرید و پرداخت قبض منتشر شد.