یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان ملی استاندارد از کشف و امحای یک تن قارچ فاسد در واحد تولیدی فراورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) خبر داد.

کاشمر سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: 25 میلیارد ریال تسهیلات جهت حوزه مکانیزاسیون کاشمر اختصاص یافت.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه مانده مطالبات ارزی معوق صندوق از بخش خصوصی و عمومی غیردولتی 13.2 میلیارد دلار است، گفت: 3.3میلیارد دلار از مطالبات در 2 سال اخیر بصورت نقدی وصول شد.

اصفهان - معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نمی‌توان یک شبه برای صنایع تصمیم گرفت چرا که معیشت افراد زیادی به آنها وابسته است.

نرخ دلار محاسباتی قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از 28500 به 37963 تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت دنا پلاس که طی چند روز گذشته تبدیل به یک چالش جدی شده بود بالاخره به صورت رسمی تعدیل و اعلام شد.

معاون وزیر صمت گفت: قانون نظام صنفی حذف نشده است و برای صدور مجوزها کماکان باید رؤسای اتحادیه‌ها صدور پروانه را امضا کنند.

شاخص کل امروز با ریزش 11281 واحدی مواجه شد اما مهمترین مشکل این روزهای بازار سرمایه عدم اقبال سرمایه گذاران کلان و خرد است.

به گفته عزت زمانی کافیست دولت اسلامی، رئیس جمهور و وزیر مسکن و دیگر مسئولین اجرایی و تقنینی اراده کنند که مشکل مسکن حل شود. البته سخت است و فرآیندهایی دارد اما در کوتاه‌مدت قابل حل است.

براساس نظر دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی یکی از عوامل تنظیم روابط انسانی خانه و مسکن مناسبی است که افراد در آن سکنی می گزینند.

استاندارد تهران با بیان اینکه 52 درصد از مالیات کشور از استان تهران خلق می‌شود، گفت: سامانه صدور مجوزها مانع پیشرفت نیست و مانند گذشته مرجعیت اصناف به عنوان تأیید نهایی پذیرفته می‌شود.

حدود 5 سال از ممنوعیت واردات رسمی لوازم خانگی می گذرد که به نظر می رسد عمده نتیجه این ممنوعیت، جولان لوازم خانگی قاچاق، فیک و فاقد گارانتی در بازارها و فروشگاه های آنلاین بوده است.

بانک مرکزی در راستای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران، اصلاحاتی را در نظام کارمزد تراکنش خرید این شبکه اعمال و شیوه‌نامه جدید را ابلاغ کرده است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه شده و به 28 میلیون و 680 هزار تومان رسیده است.

شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران از شرکت های زیر مجموعه کروز با هدف معرفی جدیدترین محصولات خود در نمایشگاه قطعات اصفهان حضور یافت.