یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دکتر فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی و دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همراهی دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، از غرفه این بانک در نمایشگاه «تلاش با برکت» بازدید کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی پرداخت و گفت: با انتشار صورت های مالی مدیران کارآمدتر انتخاب می شوند.

خزایی گفت: در تابستان نیز برای تولید پایدار برق و تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها، به‌طور میانگین روزانه 660 میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی تولید می‌شود.

مصرف حبوبات در داخل کشور چیزی بین 900 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن در سال است که از این میزان 250 هزار تن حبوبات سالانه وارد می‌شود؛ عدس و نخود دو قلمی هستند که در صدر واردات قرار دارند.

درخرداد ماه 1402 شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشوربه عدد 189.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.0 درصد افزایش داشته است.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند تا زمانی که پول جدیدی به بازار تزریق نشود بازار به همین منوال نوسانی و ریزشی است.

بازار اجاره بها در کشورهای همسایه با توجه به اقتصادی که در کشورهایشان حاکم است با ایران بسیار متفاوت است به طوریکه در بررسی اجمالی مشخص شد که اکثر قوانین به نفع مستاجر است.

غرایاق زندی، گفت: در 9 ماهه اول سال 1401 از کل 3.8 درصد رشد اقتصادی کشور، 3.4 درصد از محل بهره‌وری محقق شده است که نشان از سهم بیش از 80 درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور دارد.

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی (دارندگان کارت بازرگانی که چه کارت بازرگانی آنها منقضی، تعلیق یا ابطال می شود) مجاز شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار اشتغال به تفصیل در «سامانه ملی رصد اشتغال» شفاف‌سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف 360 میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: این سازمان در راستای افزایش فرهنگ آبزی مصرفی، از تاسیس تفرجگاه‌های شیلاتی استقبال می‌کند.

در نشست مشترک معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه تجارت وزارت خارجه برزیل، بر گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

بررسی ها نشان داده است که برای یک واحد 75 متری باید حداقل 200 میلیون تومان و اجاره ماهی 3 میلیون تومان پرداخت کرد.

تربت حیدریه نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه یکی از طرح‌های کلیدی اقتصادی و حتی اجتماعی خراسان رضوی است.

وقتی به جای صددرصد از 10 درصد ظرفیت یک معدن استفاده می‌شود، این مثل کار نکردن است، پس ضرورت دارد که اولتیماتوم به معدن‌داران کم‌کار در برنامه کاری سازمان ایمیدرو قرار بگیرد.