یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان حمایت در نامه ای به بانکها ضمن تاکید بر تسریع رفع مسدودی حساب های وکالتی برای سامانه یکپاچه فروش خودرو، اعلام کرد که برداشت پول از سوی متقاضیان به منزله انصراف از طرح نیست.

شرط بند 4 ماده 4 دستورالعمل خودرویی شورا که از ممنوعیت خرید و ثبت‌نام خودرو برای افرادی که دارای پلاک انتظامی فعال بودند اصلاح شد.

مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی، با تأکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک طرح مولد در کشور است، گفت: ما بدون استفاده از ظرفیت نظام بانکی نمی‌توانیم ساخت مسکن را در کشور توسعه بدهیم..

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 52 هزار واحد مسکونی معادل 56 درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبیعتاً هر مقدار از تعداد واحدها کاسته شود، مردم حس راحتی بیشتری در خانه‌های خود دارند و یک طبقه سازی متناسب با فرهنگ مردم کشور ما است.

وزیر صمت گفت: مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.

در 2 سال اخیر (پاییز 1400 تا زمستان 1401) متوسط رشد فصلی بخش صنعت به 5.8 درصد افزایش یافته است.

احتمالا این هفته بازار سرمایه حرکت سینوسی را داشته و شاهد نوسان های زیادی باشیم.

ماهشهر - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای کالاهایی که به لحاظ استاندارد نگهداری در انبار بنادر، ممکن است در معرض آلودگی قرار بگیرند، اخطار صادر شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: میزان تسهیلات پرداختی تجهیز ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته 5 همت بود که این رقم برای امسال با افزایش دو برابری، 10 همت تعیین شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقق عدالت اجتماعی در جهان، مستلزم احترام به چندجانبه‌گرایی و تکیه بر رویکردهای همکارانه و جمعی است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور چالوس حدفاصل شهرستانک تا مرزن آباد با تردد روان برقرار بوده اما محور چالوس حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک مسیر رفت و برگشت مسدود است.

بررسی ها نشان می دهد که مستاجران به جای مراجعه به مشاورین املاک دنبال توافق با صاحبخانه ها هستند و اغلب بعد از توافق پشت اجاره نامه توافقات خود را می نویسند.

مدیرعامل پیشین اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ بین 3میلیون تا 3میلیون و 200هزار تن است و 800هزار تا یک میلیون تن مازاد نیاز بوده که می توان صادر کرد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم تجهیز سامانه‌های هوشمند آبیاری گفت: توجه به کمیته بهره وری از منابع آب کشاورزی در گیلان اولویت مند است.

فائو در گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا، سیزدهمین تولیدکننده بزرگ برنج و یازدهمین تولیدکننده بزرگ گوشت در آسیا است.