یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پیش بینی می شود بازار در روز شنبه 27 خرداد وضعیت صعودی متعادل داشته باشد.

تهران - معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش تراکم طرح نهضت ملی مسکن شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، نصیر شهر و پاکدشت از سه به پنج طبقه خبر داد.

در پی سلسله جلسات وزیر راه و شهرسازی و مقامات عالی رتبه روسیه، در دیدار بذرپاش با وزیر مسکن این کشور خواستار تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران به روسیه مطرح شد.

مسئول عملیات حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در بیست و سومین روز از عملیات اعزام حج تمتع، 2 هزار و 548 نفر دیگر از هموطنانمان به سرزمین وحی اعزام شدند.

شاهرود - امام جمعه بسطام مشکلات کشاورزان در شهرستان شاهرود و بخش بسطام را عدیده دانست و گفت: از مسئولان می خواهیم برای رفع معضلات بکوشند.

شاهرود - امام جمعه شاهرود بر ضرورت مدیریت درست مصرف آب در همه حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز این شهرستان با تنش آبی جدی روبرو است.

اهواز - سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بازگشت بیش از 160 واحد تولیدی در استان به چرخه تولید گفت: 524 واحد تولیدی در استان در برنامه احیا قرار دارند.

وزارت راه و شهرسازی از ثبت رایگان بیش از 23 هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات خبر داد.

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: در طول برنامه ششم توسعه حتی یک ریال از بند الف ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه اختصاص پیدا نکرده که نتیجه آن عدم رشد حمل و نقل ریلی کشور در دولت گذشته بوده است.

یک کارشناس حمل و نقل گفت: مسیر ریلی بستان آباد از گذشته بوده است و این خط جدید جنبه مسافر بری دارد و اصلا برای ترانزیت صرفه اقتصادی ندارد.

سی امین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته از روز جمعه 26 خرداد ماه در شهر تهران کار خود را با حضور فعالان این حوزه از 15 کشور آغاز شد.

یک کارشناس مرکزپژوهش‌های مجلس گفت: کشورهای توسعه‌یافته ابتدا اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی کرده سپس سند 6 دانگ مالکیت صادر می‌کنند؛ در ایران برعکس عمل شده و هزینه بالایی به دولت تحمیل می شود.

قراگوزلو گفت: کولرهای گازی غیر استاندارد ازمبادی غیررسمی تهیه می‌شوندو هیچ نظارتی برراندمان آنها وجود ندارد، علاوه بر افزایش نجومی بهای برق مصرفی مشترکان فشار مضاعفی را به صنعت برق وارد میکند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد روان در آزادراه تهران - شمال و قزوین_رشت و محورهای هراز، فیروزکوه گزارش شده است.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 1402/4/1 لغایت 1402/5/15 (مسیرهای رفت تا تاریخ 1402/5/15 و مسیرهای برگشت تا تاریخ 1402/5/16) روز یکشنبه 28 خرداد ماه آغاز می شود.

با توجه به مشکلات پیش آمده برای مردم در قطارهای حومه‌ای شرکت رجا با تصمیم راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از این قطارها جهت انجام تعمیرات لازم تا اطلاع ثانوی از سیر خارج شدند.