یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنامه محوری اساس کار این سازمان است، گفت: کشاورزان جهادگران اصلی تولید و تأمین امنیت غذایی هستند.

روز های گذشته مدیر عامل آبفای تهران از عادی شدن شرایط آبی در تهران خبر داد؛ در حالی که همچنان بسیاری از شهروندان از افت شدید فشار آب گلایه دارند و نگران ادامه دار شدن این وضعیت هستند.

کرج - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا سنگین است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز فرآیند اجرایی احداث هتل‌های فرودگاهی در 23 شهر کشور خبر داد.

بندرعباس - وزیر اقتصاد خواستار فعال شدن مکانیزم اعلام هشدار فاسد شدن کالاها در بنادر کشور شد.

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق می‌گوید: این کشور با کمبود 10 هزار مگاواتی برق مواجه است و باید برای تأمین نیاز خود از ایران و کشورهای همسایه نیرو وارد کند.

شاخص کل امروز نیز مانند هفته گذشته افزایش حداقلی را تجربه کرده و نشان دهد هنوز از قدرت پول در این بازار خبری نیست.

وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که این کشور پول نخستین محموله وارداتی نفت از روسیه را به یوآن چین به این کشور پرداخته است.

طبق اعلام سرپرست اداره‌کل استاندارد تهران، در پی افزایش ساخت و ساز برج‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، به ویژه مناطق 5 و 22، استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد و ناایمن مشاهده شده است.

اهواز - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در ماه‌های نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان رسوب در کالاهای وارداتی به میزان 15 درصد کاهش یافته است.

قیمت سکه امروز 27 خرداد نسبت به پنج شنبه هفته قبل با افزایش یک میلیونی مواجه شده و به کانال 30 میلیون تومانی نزدیک شده است.

تبریز - با حضور حجت السلام و المسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی 46پروژه بخش کشاورزی با ارزشی بیش از 5هزار و 733 میلیارد ریال در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان از تهیه نقشه راهی برای رسیدن تجارت یک میلیارد دلاری بین ایران و ازبکستان خبر داد.

وزیر برق عراق اعلام کرد که این کشور همه بدهی‌های گازی معوقه خود به ایران را پرداخت کرده است.

اصفهان - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب 30 ویلا در حریم و بستررودخانه زاینده رود در ماه جاری خبرداد

وزیر صمت گفت: مذاکراتی درباره تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان در حال انجام است و طی روزها و هفته‌های آینده این موضوع نهایی می‌شود.