یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تکمیل کریدور شمال - جنوب برای کشورهای عضو تاکید کرد: ایران تعهد تملک اراضی را دارد که این امر در حال انجام هست و اهتمام جدی بر اجرا این طرح وجود دارد.

بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از بنادر استان مازندران، بار دیگر موضوع کالاهای رسوبی را در رسانه‌ها برجسته کرد درحالیکه دولت پیش از این برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی مصوبه داشت.

ایران و ونزوئلا در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری مهم امضا کردند.

کرمان - رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ممنوعیت جابه جایی هرگونه پاجوش در راستای مهار و مقابله با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد.

اصفهان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه گذاری روی کیفیت مواد غذایی باید تغذیه مناسب را جایگزین درمان و هزینه دارویی کنیم.

آق قلا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از آسفالت بیش از 38 هزار متر مربع از معابر 11 روستای شهرستان آق قلا خبر داد.

لنگرود - مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 12 هزار بانو روستایی و عشایری تحت عنوان تسهیل گر در سامانه ثبت نام کرده اند.

لنگرود - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران رتبه هشتم پرورش نوغان دنیا را دارد، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این فاصله را کاهش دهیم.

بوشهر - نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مورد نیاز برای محور سنا - شنبه تامین شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین برای ساخت بیش از 1.5 میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم خبر داد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات مسیر ورودی انتقال آب به تصفیه خانه‌های شهر تهران، مشکل افت فشار آب و قطع مقطعی آن، به زودی برطرف خواهد شد.

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: 401 مزرعه پرورش میگو در 13 سایت استان بوشهر فعال است.

گرگان - معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار کشت محصولات سازگار با خشکی برای مقابله با کم آبی در وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفته است.

اردبیل - دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باز هم به تأخیر افتاد و ضروری است با رفع موانع اجرای کامل این قانون را شاهد باشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: باید از شیوع بیشتر صید بی‌رویه و غیرمجاز در این آب‌ها جلوگیری کرد.

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه محصولات تولیدی استان نیازمند حمایت و برنامه ریزی برای صادرات است، گفت: 55 درصد اعتبارات حوزه کشاورزی محقق شده است.