یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سمنان_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری حوزه کشاورزی استان در دستور کار است، گفت: تعداد واحدهای فناور کشاورزی به 32 واحد رسید.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور گفت: قرار گرفتن چندین باره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در فهرست صنایع سبز کشور، نشان از توجه ویژه مدیران این مجموعه به موضوع محیط زیست و حفظ آن دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور 422 مجوز پروازی فوق العاده در مسیر تهران - مشهد و تهران - اهواز خبر داد.

رئیس هیأت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: به موجب یک تفاهمنامه، شرکت سنگ آهن مرکزی می‌تواند از منابع صندوق به عنوان سرمایه اهرمی برای پروژه‌های محیط زیستی خود استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تمامی کشورهای منطقه می‌توانند با استفاده از راه‌ها و ظرفیت‌های ایران، بخش عمده‌ای از مسائل ترانزیتی و لجستیک خود را حل کنند

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از پیگیری پروژه‌های مهم ریلی خبر داد و گفت: پیگیری پروژه ریلی شلمچه - بصره را نیز با همراهی مدیر عامل راه‌آهن عراق و استاندار بصره انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای پروژه‌های شبکه ملی اعتبار به تحقق عدالت اجتماعی، مهار تورم و کنترل بازار کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه ازپیگیری توافقات درحوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی بامحوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل خبر داد

یاسوج - خوشه‌های طلایی گندم در کهگیلویه و بویراحمد با رشد محسوس تولید نشان از عزم این دیار برای غنا بخشیدن به خاک با دستان پر برکت کشاورزانش دارد.

برق 3 وزارتخانه پرمصرف قطع شد، اوجی به آمریکای لاتین سفر کرد و توزیع آب در محدوده‌های دارای افت فشار تا ساعاتی دیگر عادی می شود از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

سکه امامی با کاهش قیمت نسبت به روز گذشت مواجه شده و به قیمت 2 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: تخلیه نامناسب پسماندهای ناشی از عملیات راه‌سازی و عمرانی در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها بروز سیلاب را به همراه دارد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: انسداد جاده چالوس در محدوده مازندران برطرف شده و هم اکنون ترافیک چالوس و آزادراه تهران - شمال روان و انتخاب مسافران برای عبور از این محور، نیمه سنگین است.

در هفته گذشت نمایندگان مجلس طرح شکایت مستاجر از مالک را تصویب کردند و از سوی دیگر قیمت مسکن روند کاهشی پیدا کرد.

جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای کار منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان رئیس و هماهنگ‌کننده این منطقه در سازمان بین‌المللی کار انتخاب شد.

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: اگر بانکی با توجه به ارزیابی‌های بانک مرکزی در حوزه مبارزه با پولشویی ضعیف عمل کند، مانع رشد ترازنامه آن خواهیم شد.