یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

توزیع شیر در مدارس از اوایل دهه 80 آغاز شد و در سال 1396 با افزایش قیمت لبنیات قطع شد و اینگونه بود که با وجود تمام تلاش‌ها در یک دهه گذشته سرانه مصرف شیر دوباره کاهش یافت.

دولت موظف است ازطریق ایجاد خط اعتباری مستقل یا طرح وتصویب در بودجه سنواتی اعتبارات مورد نیاز اعلامی شورای قیمت‌گذاری را در قالب تسهیلات بانکی برای خریدتضمینی محصولات اساسی کشاورزی تامین کند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: خیلی به نفع ماست که گاز را از ترکمنستان یعنی از شمال کشور دریافت کنیم و دیگر مجبور به انتقال گاز از جنوب به شمال نباشیم.

وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به ادغام صندوق‌های غیردولتی برای افزای بهره وری در بخش کشاورزی اقدام کند.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: هر شناوری که از سفر دریایی برگردد پس از تخلیه و تحویل دهی صیدها، در سامانه سماک برای سفر بعدی به صورت الکترونیکی مجوز سفر برای وی صادر می‌شود.

مجلس شورای اسلامی اخیرا با افزایش وام ودیعه مسکن موافقت کرد؛ به این ترتیب سقف وام ودیعه مسکن در شهر تهران به 200 میلیون تومان رسید.

با سرگیری روابط ایران و عربستان می توان به همکاری های مشترک نفتی این دو کشور امیدواربود همکاری هایی نظیر یکپارچه سازی توسعه میدان که می تواند اثرات مثبتی برای هر دوکشور به دنبال داشته باشد.

صنعت غذایی یکی از قدیمی‌ترین صنایع ایران است این صنعت در بازار سرمایه پنج زیر شاخه مهم دارد.

میزان خرید تضمینی گندم در کشور از مرز 3 میلیون و 400 هزار تن گذشته است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه‌های پردیس - تهران و ساوه - تهران خبر داد.

در حال حاضر کشت در برخی باغ های پسته توجیه اقتصادی ندارد و بهتر است آب این اراضی به زمین های دیگر که توان باروری بالاتری دارند، منتقل شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به بیش از 529 فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و 301 هزار و 576 متر مربع خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در سواحل مکران و سایر سواحل 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده از برنامه جذب 20 هزارمیلیاردتومانی طی سال در این سواحل خبر داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: نخستین بسته نهضت ملی مسکن شهرهای جدید در پرند به تعداد یکهزار و 500 واحد در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

اهواز - «هیاری» در فرهنگ بختیاری به معنای همیاری است، رسمی که شاید در بسیاری از شئون زندگی آنها جاری باشد ولی در فصل برداشت محصولات کشاورزی بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا می‌کند.

تبریز - استقلال مس آذربایجان همواره از دغدغه‌های مدیران استانی بوده و رئیس جمهور سیزدهم در سفر خود به آذربایجان شرقی دستور آن را صادر کرد و اکنون پس از گذشت یک سال اتفاقات خوبی رخ داده است.