یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شرکت ملی گاز ایران با 53 همت سود و شرکت بازرگانی دولتی ایران با 39 همت زیان قبل از کسر مالیات، به ترتیب پرسودترین و پرزیان ترین شرکت های دولتی اصلی و مادرتخصصی در سال 1400 بوده اند.

وزیر نیرو گفت: بر اساس برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت، در تابستان امسال برق مورد نیاز 580 هزار واحد صنعتی و تولیدی که معادل 90 درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند، بدون محدودیت تامین می‌شود.

قزوین - رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه تنها 11 درصد اراضی کشور قابل کشت است، گفت: از 165 میلیون هکتار از اراضی کشور تنها 18 میلیون هکتار آن قابل کشت است.

بانک جهانی با پیش‌بینی رشد 2.2 درصدی برای اقتصاد ایران در سال 2023، اعلام کرد که این میزان رشد، با وجود تداوم تحریم‌ها، بیشتر از متوسط رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی است.

بانک جهانی پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهان در سال جاری به 2.1 درصد کاهش خواهد یافت که نسبت به سال گذشته یک سوم کمتر شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: تاکنون برای بیش از 63 هزار واحد مسکونی معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برگ مطالبه مالیاتی بالغ بر 1,400 میلیارد تومان صادر شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که 675 میلیون نفر در جهان سال 2021 را بدون برق سپری کرده اند.

گروه کشتیرانی در راستای وظایف محوله و نوع نگاه ملی خود به حمل بار به مقاصد مختلف دنیا اقدام به راه‌اندازی خط منظم کانتینری به سوریه کرده است.

ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و شعب بانک‌ها اعلام شد.

اهواز - معاون عمرانی استاندار خوزستان از تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در استان با هدف شتاب در نهضت ملی مسکن خبر داد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز چهارشنبه 17 خرداد ماه، قیمت دلار به صورت اسکناس 42 هزار و 124 تومان و نرخ حواله دلار 38 هزار و 295 تومان اعلام شد.

شورای رقابت اعلام‌کرد: خودروسازان مکلفند اسناد خودروهایی را که بر اساس مصوبه‌های گذشته این شورا در رهن هستند را آزاد کنند.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 17 خرداد ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 29 میلیون و 82 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز 2 میلیون و 412 هزار تومان قیمت خورد.

نامه قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و بیش از 150 تشکل دانشجویی و مردمی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی ارسال شد.

بانک مرکزی به مردم درباره وجود دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی هشدار داد و تأکید کرد: مردم برای انجام امور و مصارف ارزی، صرفاً به شعب ارزی بانک ها و صرافی های مجاز مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از افزایش روزانه 5 میلیون فوت‌مکعبی ظرفیت جمع‌آوری گازهای همراه در این مجموعه خبر داد.