یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: مسوولان توجه بیشتری به شنیده‌شدن صدای کارگران در سازمان بین‌المللی کار داشته باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دستاوردهای فناورانه سازمان انرژی اتمی ایران با هدف رفع مشکلات و نیازهای صنعت کشاورزی بسیار مثمر ثمر است و وزارت جهادکشاورزی از این فناوری‌ها حمایت می‌کند.

تبریز - همزمان با سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به آذربایجان‌شرقی، بزرگترین مزرعه جلبک و آرتمیای کشور با 58 هکتار مساحت در بندر «رحمانلو» عجب‌شیر بهره‌برداری شد.

تبریز - 73 پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشاء کاری 98 درصدی شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: تاکنون 80 درصد نشاء کاری ها در اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه انجام شده است.

سمنان - مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: با کمک اعتبارات استانی و سازمان اموال تملیکی، انباری که استانداردهای انبارهای تملیکی را داشته باشد، در سمنان ایجاد می‌شود.

در پی بهبود چشمگیر وضعیت اقتصادی چین در سه ماه نخست سال 2023 نهادهای جهانی پیش بینی‌های خود در مورد رشد اقتصاد چین برای سال 2023 را به رقم 6.4 درصد ارتقا دادند.

50 درصد مطالبات گندم کاران در هفته جاری پرداخت شد در حالی که قیمت نهایی آن با اما و اگرهایی رو به رو است. همچنین نوسان قیمتی بازار کالاهای اساسی در هفته سوم خرداد هم ادامه داشت.

بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.

در پی نشست تعیین سمت اعضای هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران که با حضور غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور برگزار شد، حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق انتخاب شد.

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توفان با سرعت 90 کیلومتر برساعت شرق و شمال اصفهان را فراگرفت.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون 3 هزار و 333 پروژه فعال در حوزه گازرسانی وجود دارد و بیش از 21 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها موردنیاز است.

6 مخزن ذخیره آب تا پایان امسال در محدوده تهران بزرگ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود با این اقدام 150 هزار مترمکعب به مجموع حجم مخازن آب شهر تهران افزوده خواهد شد.

طبق گزارش شامخ در اردیبهشت شرکت ها طی ماه‌های اخیر به علت عدم تخصیص ارز و نوسانات قیمتی به‌شدت در تأمین مواد اولیه مشکل داشتند در این ماه اکثراً ارز خود را از طریق بازار آزاد تامین کرده اند.

معاون وزیر کار گفت: یارانه قطعا قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما افزایش پیدا نمی‌کند. در واقع اعتباری که جدید است به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می‌شود.