یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره های صیادی این استان خبر داد و گفت: فعالیت بازسازی ذخایر استان رشد 30 درصدی داشته است.

مسعود دانشمند گفت: کیف پول یا یارانه نقدی تورم زا است و کالابرگ می تواند جایگزین مناسب برای یارانه تورم زا باشد.

اهواز - رئیس جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه و جایگزینی پنج محصول کم آب بر به دلیل محدودیت منابع آبی در این حوزه خبر داد.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 134 میلیون دلار رسید.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 هزار واحد مسکونی خال در فرآیند معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

سنندج - برنامه توسعه نیروگاه های تولید برق خورشیدی در کردستان به دلیل فقدان برنامه های موثر حمایتی و قیمت پایین برق تولیدی با اقبال مواجه نبوده است.

وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت مالی گفت: نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در شبکه بانکی کشور از 83.2 درصد در اسفند 1400 به 85‌.1 درصد در اسفند 1401 رسید.

شهریار افندی زاده در نشست مشترک مسئولان وزارت راه و شهرسازی با راسامیت رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ از آغاز فرآیند اجرایی و پیشبرد پروژه مطالعاتی مشترک با اسکاپ خبر داد.

کاشت 35 تا 40 میلیون اصله نهال در بخش بیابان در نیمه دوم سال جاری در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت پیش‌بینی می‌شود.

رییس سازمان امور مالیاتی از استقبال اصناف و مشاغل از مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده خبر داد و تاکید کرد که این مشوق‌ها تا دو هفته دیگر پابرجا خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه شورای رقابت طبق اهداف کار نکرده، کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال اصلاحی قانون این شورا است.

فروردین 1401 بود که وزیر نفت درباره روند افزایشی مصرف بنزین در کشور هشدار داد و تأکید کرد که ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف است.

تایباد فرماندار تایباد گفت: طی 17 روز گذشته، 22 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

اتاق اصناف کشاورزی ایران درباره لایحه تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در بیانیه ای گفت: احیای وزارت بازرگانی حاصلی جز افزایش بی رویه واردات کالاهای اساسی و تضعیف امنیت غذایی کشور در پی ندارد.

بر اساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت، برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان سال‌جاری با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید تدوین و ابلاغ شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی از به تعویق افتادن مجمع باشگاه استقلال خبر داد و نوشت: به درخواست وزیر ورزش و جوانان جهت بررسی و اظهارنظر نهایی ایشان، تا 10 صبح روز یکشنبه تنفس اعلام شد.