یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطح حدود 40 هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور در سال زراعی جاری صورت گرفته و همه چیز تحت مدیریت است.

قطر در سال 2022 توانست 29.78 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کند؛ همچنین این کشور در صدر فهرست بهترین مقاصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان برای سال 2023 قرار گرفت.

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی حکایت از ادامه نا به سامانی در بازار گوشت مرغ دارد علاوه بر اینکه بازار گوشت قرمز هم با وجود تثبیت قیمت‌ها در حدود 6 هفته گذشته، با افزایش قیمت مواجه شده است.

بیش از 2 هزار پرونده تخلف در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کالا و مسافر به تعزیرات ارسال شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به شرایط کنونی، احتمالاً تا پایان هفته مجدد کاهش یک تا 3 درصدی در قیمت طلا و سکه داشته باشیم.

فکور: گفت در سال جاری ظرفیت گازی از 950 میلیون متر مکعب در روز به یک‌میلیارد و 13 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

وزیر نفت: در دولت مردمی یکی از محورهای اصلی بحث دیپلماسی انرژی است که در راستای آن تلاش‌های خوبی انجام شده است و پرداخت اصل بدهی به کشور ترکمنستان از این موارد است.

مدیرعامل راه آهن از حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه 20 خرداد خبر داد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد.

بررسی ها نشان می دهد که در پایتخت سوییت های مجردی هم قیمت واحدهای مسکونی 60 متری است با این تفاوت که سوئیت ها را بیشتر مجردین اجاره می کنند.

تاکنون 3 میلیون و 460 هزار تن گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی خریداری و با اعتبارات تخصیص یافته 50 درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

شهریار افندی زاده گفت: با دستور وزیر راه وشهرسازی به زودی برنامه‌های جامع راهبردی - اجرایی 5 ساله تحول درمناسبات حمل و نقلی و ترانزیتی با کشورهای آسیای مرکزی تهیه می شود.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عملیات انتقال حجاج تا امروز 17 خرداد از تهران، ساری، یزد، رشت، زنجان، شیراز، اصفهان، بیرجند، بوشهر و ارومیه صورت گرفته است.

براساس اعلام مسئولان ستاد تنظیم بازار بلیت اتوبوس 29 درصد گران شده است و این نگرانی وجود دارد که در ایام اربعین بازهم قیمت بلیت بالارود.

وزیر راه و شهرسازی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان خبر داد.

یک کارشناس بخش کشاورزی با اشاره به اینکه 7 قلم اول محصولات وارداتی مربوط به بخش کشاورزی است گفت: برنامه دولت برای تامین امنیت غذایی در برنامه هفتم چیست.