یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قزوین - معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین از افزایش 20 درصدی یارانه دهک‌های کم درآمد در این استان خبر داد.

سمنان - معاون عمرانی استاندار سمنان، با اشاره به تنش آبی موجود در شهرستان‌های سمنان و شاهرود، گفت: حفر سه چاه جدید در این دو شهرستان برای کاهش مشکل، مصوب شده است.

در 20 سال اخیر، هرچند تبادلات تجاری بین ایران و عمان روند صعودی به خود گرفته است، اما این روند به شدت پرنوسان و ناپایدار بوده و باید برای بهبود عملکرد در این بخش تدابیر جدی اندیشیده شود.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان صادرات از طریق گمرک استان در 2ماهه امسال را 280 هزار تُن کالا به ارزش 248 میلیون و 939 هزار دلار اعلام کرد و گفت: صادرات استان در این مدت 39 درصد رشد داشت.

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: یک مجموعه مافیایی در پوشش موسسه خیریه اقدام به دخالت و نفوذ در جلسات تعیین دستمزد کارگران می‌کند!

در معاملات روز دوشنبه حجم همه کاره خواهد بود و اگر حجم افزایش یابد انتظار روند پرقدرت را خواهیم داشت.

شاهرود - مدیر آبفای شاهرود با بیان اینکه این شهرستان منابع آب جدید ندارد، گفت: علیرغم تنش آبی بالا و داشتن تمام مجوزها، جلوی حفر چاه در قطری به عنوان آخرین منبع آب شاهرود، گرفته شد.

صندوق توسعه ملی اعلام کرد: نباید «مانده موجودی» را با «مانده دارایی» اشتباه گرفت و استفاده از عباراتی مانند به تاراج رفتن یا غارت شدن، دور از واقعیت است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمادگی داریم تولید قراردادی گوشت قرمز را با در نظر گرفتن قیمت تمام شده به علاوه سود برای عشایر اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: شفافیت، ایجاد رقابت و حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها مهمترین دستاورد حراج خرده‌فروشی برخط است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: از طریق سامانه هوشمند و به صورت برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور ارائه می شود.

وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یارانه برای مصرف سورگوم را به منظور رقابت پذیری این گیاه کم آب بر نسبت به ذرت دانه ای وارداتی برای تامین خوراک دام و طیور و توسعه کشت آن در کشور مصوب کرد.

قیمت دلار و یورو با کاهش قیمت نسبت به هفته های قبل مواجه شده است.

این روزها اگر به هر بانک برای گرفتن وام سری بزنید تنها این صحبت را می‌شنوید که تنها به افرادی وام پرداخت می‌شود که پول خود را در بانک مسدود کرده باشند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا شهریورماه تعداد واحدهای تکمیلی و تحویلی در روستاها به 190 هزار واحد خواهد رسید.

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در استان گفت: اولویت ما تامین آب شرب سالم برای مردم است.