شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد، در حالیکه طی سال های گذشته عراق از بی نیازی به گاز ایران تا سال 2022 خبر داده بود.

رئیس هیات مدیره صحا گفت: امسال طرح هوشمندسازی صنعت خودرو در دستور کار قرار دارد تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت تولید خودروهای پاک‌تر، الکتریکی و هیبریدی برویم.

مشهد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان دارای اراضی کشت گندم از جمله تایباد، سرخس، گناباد، بجستان و سبزوار انجام می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق؛ با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور میزان مصرف برق در کشور 12 و نیم درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از 193 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 48 درصدی را نشان می‌دهد.

با رأی اعضای هیأت نمایندگان اتاق تهران، رئیس اتاق بازرگانی تهران در دور دهم هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انتخاب شد.

یک کارشناس مسکن گفت: هرسال مستاجران به مناطق پایین تر می روند و این روند هر سال بدتر از سال قبل است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به سال قبل (1400)، 0.2 واحد درصد کاهش یافته است.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: بانک‌ها املاک مازاد دارند و به جای اینکه اعتبار خود را به مسکن‌سازی تخصیص دهند به سمت ساخت‌وساز مال‌ها رفته‌اند.

سخنگوی صنعت برق از افزایش اوج بار 6500 مگاواتی نسبت به سال گذشته خبر داد.

شهریارافندی زاده گفت: راه آهن رشت - آستارا، فصل نوینی در کریدور بین المللی شمال - جنوب است که می تواند منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.

عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی می کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: پروژه‌های زیر زمینی ذخیره سازی گاز در حال انجام و پروژه‌های رو زمینی بر مبنای شیوه نامه‌ای از سوی وزیر ابلاغ شده است که بر اساس آن اجرایی می‌شود.

بازار گوشت مرغ با وجود اخباری مبنی بر توزیع مرغ به میزان کافی و اعلام شماره تماس برای اطلاع رسانی از گران فروشان همچنان نا به سامان بوده و هر کیلو بین 73 تا 85 هزار تومان متغیر است.

بازار مسکن همچنان درچار آشفتگی است و کارشناسان مسکن بارها اعلام کرده اند که عرضه و تقاضا در بخش مسکن همخوانی ندارد.

بنا بر برنامه هفتم توسعه در صورت دعاوی مطروح در محاکم قضایی علیه دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست هیاتی حداقل با 3 کارشناس از دادگستری و به طور رایگان باید به موضوع رسیدگی شود.