شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

گرمسار - امام جمعه گرمسار با بیان اینکه حتی یک قطره آب برای کشاورزی این شهرستان باقی نمانده است، گفت: متاسفانه مسئولان کار قابل توجهی صورت نداده‌اند و مشکلات مردم مضاعف شده است.

زابل - رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین امنیت مرزها و حقابه هیرمند طبق معاهدات بین‌المللی لازم الاجرا است.

شاهرود - امام جمعه شاهرود بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به خصوص در فصل گرما، تاکید کرد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: تاکنون 895 هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه فروش خودرو 5 اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند.

اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: وضعیت فعلی سد کرخه جوابگوی 2 کشت تابستانه و پاییزه امسال نیست و باید یک برنامه ریزی راهبردی و آینده نگر را اجرا کنیم.

در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر ازبکستان در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری 2 کشور با انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی و رفع موانع بر سر راه بازرگانان 2 کشور تاکید شد.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌منظور ملاقات و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و وزیر نفت روز جمعه (پنجم خردادماه) وارد تهران شد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان در محورهای شمالی خبر داد و گفت: محور شهریار - تهران در برخی مقاطع با ترافیک سنگین همراه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جبران کمبود اراضی در شهر پرند، هشتگرد، سهند، گلبهار، صدرا و بهارستان در قالب شهرک‌ها جبران می‌شود.

5 خرداد سالروز کشف نفت در ایران است، روزی که بوی نفت برای نخستین بار در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه پیچید.

رئیس سابق سازمان توسعه تجارت ایران از بازگشت یک تن شمش طلا به ازای تعهد ارزی صادرکنندگان طی 3 ماه گذشته به کشور خبر داد.

وعده ساخت پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی در ابتدای دولت سیزدهم داده شد و این درحالی است که بسیاری از طرح‌های پالایشگاهی نظیر آناهیتا و بهمن هنوز روی زمین مانده است.

شاهرود - کمبود شدید منابع آبی در شاهرود طی روزهای اخیر، وضعیت این شهرستان را بحرانی کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت گذاری اجاره بها براساس نیاز صاحبخانه ها است و هیچ مصوبه ای مبنی بر این که قیمت ها باید حد اکثر 25 درصد افزایش پیدا می کرد رعایت نمی شود.

یک کارشناس کشاورزی گفت: تغییر رویکرد دولت چین در مساله «قیمت گذاری» منجر به معجزه در اقتصاد این کشور شده و امروز شاهد رشد اقتصادی بسیار چین در جهان هستیم.

در حالیکه وضعیت آشفته بازار خودرو بر کسی پوشیده نیست اما برخی اظهارات غیرکارشناسی در مناظرات تلویزیونی، تنها به بدتر شدن وضعیت موجود و انتخاب راه‌حل‌های اشتباه می‌انجامد.