شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دولت اردن اعلام کرد که بعد از بیش از یک ماه تعلیق، دوباره واردات نفت از عراق را از سرگرفته است.

رسانه‌های اتریشی گزارش دادند که قرار است دارایی‌های شرکت زیر مجموعه گازپروم روسیه در این کشور به مزایده گذاشته شود.

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.

در پیش نویس برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده شده زمینه سازی وتسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای فاقدین مسکن در راستای ارتقای کمی وکیفی سکونت، وزارت راه وشهرسازی در اجرای جهش تولید گیرد

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) از ایجاد 10 دهکده فناوری و نوآوری در زیر مجموعه‌های این سازمان برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی خبر داد.

یکی از بندهای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، بعد از تشکیل جلسه شورای عالی صنایع دریایی (19 اردیبهشت)، اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطلوب است و باید این موضوع به ثبات برسد.

رییس اتاق ایران و چین گفت: وقوع ابرتورم در اقتصاد ایران به علت داشتن ظرفیت‌ها و امکانات متعدد اقتصادی منتفی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 15 درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است.

اهواز - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مطالعات برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این مطالعات می‌تواند برای کشور ما امیدوار کننده باشد.

ارومیه - وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از ظهر جمعه با هدف بازدید از طرح‌های اقتصادی و نشست با فعالان اقتصادی، وارد شهرستان بوکان شد.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی گفت: قرار گرفتن آبخیزداری و منابع طبیعی ذیل شورای عالی آب بخشی نگری است و وجاهت ندارد.

در برنامه هفتم توسعه تاکید شده واگذاری اراضی ملی به اشخاص صرفا به صورت اجاره حق بهره برداری یا حق انتفاع مشخص در دوره معین و در قالب طرح مصوب صورت می پذیرد.

تجربه کشوری مانند چین نشان می‌دهد به دلیل سرکوب قیمت‌های کشاورزی، کمبود مواد غذایی در تمام سال‌هایی که چین درگیر برنامه‌ریزی متمرکز بود، فراگیر شده و انحراف قیمت‌ها مانع رشد اقتصادی شده است.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: دیروز اختلالی در سایت به وجود آمد که این اختلال عصر امروز رفع شد و اکنون سامانه فعال است و متقاضیان می‌توانند فرایند ثبت نام خودرو را تکمیل کنند.