شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بنا به تقاضای معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مجامع عمومی پرسپولیس و استقلال به بعد از 10 خرداد ماه موکول می‌شود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 28 اردیبهشت ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 30 میلیون و 340 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 6 میلیون و 523 هزار تومان است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: روز گذشته افزایش 29 درصدی تایید شد و از امروز عملیاتی شده است.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت ماه، قیمت هر اسکناس دلار 42هزار و 352 تومان و نرخ حواله دلار 38هزار و 502 تومان اعلام شد.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم عرضه خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو تا ساعت 24 روز جمعه 29 اردیبهشت مهلت دارند حساب وکالتی به مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت افتتاح کنند.

کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده، این کریدور را تکمیل می‌کند.

به عقیده کارشناسان اقتصادی ورود بانک VTB به ایران می تواند منجر به سهل الوصول تر مبادلات مالی شود و بر اقتصاد ایران تاثیرات مثبتی دارد.

محسن خجسته مهر گفت: دنبال حداکثر سازی سهم بخش خصوصی و ایرانی در پروژه‌های نفتی هستیم به طوریکه سرمایه‌گذاران خارجی هم دنبال ورود به صنعت نفت ایران هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: میادین نفتی جفیر و سپهر در شهریور ماه به بهره برداری میرسند و و در مدار تولید قرار می‌گیرند

لبنان برای افزایش تولید برق دنبال بالابردن واردات نفت از عراق است.

مشکلات مستأجران و نبود بلیت هواپیما وتوافق ریلی ایران و روسیه از مهم‌ترین خبرهای حوزه راه و مسکن در هفته گذشته بوده است.

روسای گمرکات ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران بر تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت بین دو کشور توافق کردند.

قیمت برخی از محصولات کشاورزی مانند شیر تعیین تکلیف شده و نرخ بعضی مانند گندم همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

رئیس‌جمهوری از وزارت جهاد کشاورزی خواست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که گندم‌کاران با آرامش و اطمینان خاطر نسبت به دریافت حقوق خود، محصولات‌شان را تحویل مراکز تعیین‌شده بدهند.

تبریز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی کم بودن میزان سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را یکی از چالش‌های این حوزه دانست و گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی متناسب با سهم آن در تجارت نیست.

تبریز - مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالان روابط عمومی جهاد کشاورزی سنگرسازان بی سنگر هستند.