شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهواز - رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خوزستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: 50 درصد مصرف سوخت در بخش حمل‌ونقل مربوط به بنزین است به طوری که در فروردین ماه مصرف به 140 میلیون لیتر در روز رسید.

معاون وزیر نفت گفت: روز گذشته 80 شرکت روس و 100 شرکت ایرانی نشست‌هایی را در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کردند.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه 2 گفت: با اجرا شدن پروژه راه آهن رشت - آستارا، سالانه حدود 20 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری در بردارد.

وزیر نفت گفت: کشور ایران و روسیه جز کشور های بزرگ منطقه هستند که هر دو تحریم هستند اما با پشتیبانی یکدیگر می توانند تحریم ها رو بی اثر کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: فقط پنج روز تا آغاز اجرای طرح سراسری کاهش مصرف برق خانگی و برخورداری از پاداش‌های بی‌سابقه در صنعت برق باقی مانده است.

اوجی وزیر نفت گفت: در حال حاضر شرکت‌های توانمند روسی در 7 میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و «نواک» معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه 6 میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: به زودی نخستین آزمایشگاه و پایلوت تولید زیست توده گیاهان زراعی و دارویی افتتاح می شود.

در دولت سیزدهم در صنعت انتقال نفت با تکمیل 4 طرح که در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، درحدود 775 هزار بشکه به ظرفیت انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از شبکه خطوط لوله اضافه خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح‌های نفتی فرصتی مناسب برای همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

اهواز - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از تداوم خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: از ظرفیت ذخیره سازی 10 میلیون بشکه ای نفت خام در پایانه جاسک خبر داد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص زمین به بیش از 3 هزار متقاضی برای ساخت مسکن در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دهکده های فناوری بخش کشاورزی، ظرفیت استقرار 2 هزار شرکت دانش بنیان را در خود دارد.