شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مصرف، تجارت و جایگزینی 7 آفت‌کش فنتیون، ایپرودیون، پاراکوات، کاربوسلفان، متوکسی کلر، استو کلر و Terbufosدر سطح بین المللی ممنوع شد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: معمولاً بانک‌ها تمایلی ندارند که به مسکن و کشاورزی تسهیلات پرداخت کنند؛ درحالیکه داین دو حوزه حیاتی ترین بخش های اقتصاد کشور هستند.

دریافت وام یک چالش بزرگ برای مردم است چرا که هر بانکی برای پرداخت تسهیلات شرایط خاص خودش را دارد اما ظاهرا کارمندان بانک ها از این قانون مستثنی هستند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت و معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود.

معاملات کشور عراق بیشتر به صورت نقدی است و امکان ممنوعیت معاملات دلار در این کشور وجود ندارد.

مدیر عامل راه‌آهن گفت: در این دیدار درباره سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن برخی محورهای ریلی در کشورمان گفت‌وگو شد که مورد استقبال طرف اماراتی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی امارات در پایان سفر خود به ابوظبی با ابراز خرسندی از نتایج دیدارها و مذاکرت صورت گرفته بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و امارات خبر داد.

اصفهان - 25 سال از تاریخ کلنگ زنی سد و تونل کوهرنگ سه می‌گذرد و این پروژه انتقال آب که طبق قرارداد باید تا سال 1393 به بهره‌برداری می‌رسید پس از ربع قرن انتظار، همچنان بر زمین مانده است.

کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دور دوم باعث شد تا ارزش لیر این کشور در معاملات امروز کاهش یابد.

مردم برای اینکه سرمایه های خود را از دست ندهند به خرید ملک در اطراف پایتخت روی آورده اند که این مسئله موجب شده است تقاضا خرید مسکن در این مناطق بالا رود و به تبع قیمت ها رشد داشته باشد.

«خرید تضمینی» یعنی تعهد دولت نسبت به خرید محصولی بالاتر از قیمت بازار؛ دولت اگر به خوبی در این زمینه قیمت گذاری کند دیگر نیاز به تعیین قیمت دستوری برای محصولات وابسته نخواهد داشت.

پردیس - مسیر شمال به جنوب آزادراه پردیس - تهران مسدود شد و این محدودیت تردد تا 12 ظهر 27 اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

احتمال دارد بازار در روز چهارشنبه مانند روز دوشنبه یک رفتار نوسانی متعادل با چاشنی صعود داشته باشد.

28شرکت روسی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران (Iran Oil Show 2023) که از 27 تا 30 اردیبهشت ماه 1402 در تهران برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق کشور آغاز به کار کرد تا با همسویی، همکاری و هم اندیشی دو سویه مدیران و فعالان صنعت برق در راستای رفع سه ناترازی مهم گام بردارد.