شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شاخص کل بورس در هفته گذشته اصلاح، به شیوه ریزش را در پی داشته و بیش از 235 هزار واحد عقب نشینی کرد.

همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان و در این مدت مستاجران در همه شهرهای کشور همواره اضطراب انعقاد قرارداد جدید اجاره‌بهای خود را دارند.‌

تعیین قیمت جدید گندم اعتراض کشاورزان را به دنبال داشت و با توجه به مذاکرات در حال انجام احتمالا نرخ 15 هزار تومان برای هر کیلو بازنگری و اصلاح شود.

یک سال از حذف ارز ترجیحی گذشت اقدامی که می‌توانست در راستای تک نرخی شدن ارز باشد اما افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر مشکلات را برای اقتصاد دوچندان کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: از این به بعد بانک مرکزی ارز را به طور مستقیم از صادرکننده ها خریداری کرده و به وارد کننده‌ها خواهد فروخت تا هم هزینه ها کمتر شده و هم، زمان تامین ارز کوتاه تر شود.

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، از تسریع در اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در کشور خبر داد.

وزیر نفت در جریان دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر و وزیر نفت عراق بر حل موانع موجود در زمینه همکاری‌های گازی تأکید کرد.

اصفهان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغات شهرستان سمیرم در دو روز گذشته به میزان 70 درصد متحمل خسارت سرمازدگی شد.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از 6 میلیون هکتار اراضی آبی کشور، سالانه حدود 120 هزار هکتار از مزارع، زیر کشت چغندر قند قرار می‌گیرد.

به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در فرودگاه امام خمینی (ره) رضایت مسافران و ایرلاین‌ها را در پی داشته است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: خدمات پنجره مدیریت واحد زمین باید منطبق بر فعالیت دستگاه‌ها و فراگیر برای کل کشور باشد.

وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به قرارگیری چای در الگوی کشت محصولات کشاورزی استان، گفت: تمهیدات لازم به منظور دریافت کود یارانه‌ای برای چایکاران فراهم شده است.

وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های لجستیکی و تجارت دریایی گفت وگو کرد.

آخرین وضعیت راه های کشور در 21 اردیبهشت 1402 نشان می دهد محور چالوس مسیر جنوب به شمال ترافیک سنگین است.

وزارت صمت ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در فضای مجازی اعلام کرد فرآیند واردات خودروهای کره‌ای در حال انجام است و محدودیتی وجود ندارد.