شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات انتقال 89 هزار زائر سرزمین وحی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که از مبدا 21 استان انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور متوسط سالانه حدود 5 میلیارد دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با رویکرد حمایتی صدور محصولات کشاورزی افزایش یابد.

آمار تولید گندم بر اساس میزان اراضی زیرکشت این محصول و پیش‌بینی رشدتولید گندم در 4 استان موردبررسیِ بوشهر، مرکزی، قزوین و تهران حاکی از برآورد افزایش 57درصدی میزان خرید تضمینی این محصول است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازار گوشت مرغ در مسیر تعادل در حرکت است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند 1401 با ماه مشابه سال 1400 نشان‌دهنده کاهش 10 درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی ضروری است.

پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده 19 درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا 29 اردیبهشت پرداخت می شود.

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مؤسسه عالی کار و تأمین اجتماعی ودانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی باهدف توانمندسازی مهارتی امضا شد.

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق امضا شد.

اهواز - رئیس بنیاد مسکن گفت: در شهرها و روستاهای کشور در مجموع 280 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

راه و مسکن در هفته ای که گذشت برای مستاجران دلهره آور بود و در بخش راه و نیز بلیت هواپیما موجود نبود و این می تواند به معنای افزایش قیمت باشد.

اهواز - رئیس بنیاد مسکن گفت: امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است طرح هادی چهار هزار روستا در کشور بازنگری شود.

اهواز - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی گرایش و تمایل نسبت به غذای حلال افزایش یافته و این اتفاق وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ در استان کشتار که حاصل آن 68 هزار تن گوشت سالم و شرعی به بازار عرضه شد.

در دوماه گذشته که از آغاز به کار مرکز مبادله ایران می‌گذرد بیش از 6 میلیارد دلار ارز در این مرکز عرضه شد.