شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون بهره‌وری انرژی ساتبا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شدت بالای مصرف انرژی برق در کشور مربوط به کولرهای آبی و گازی است، از برنامه وزارت نیرو برای ارتقای استانداردهای انرژی خبرداد.

معاون وزیر نیرو از پیگیری موضوعات آبی مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: وزارت نیرو این مسائل را از بعد فنی و حقوقی پیگیری می‌کند.

معاون وزیر نیرو گفت: امسال وزارت نیرو بر اساس تکلیف قانونی، اقدامات وسیعی را در راستای کنترل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی با نصب کنتورهای برقی بر روی این چاه‌ها آغاز خواهد کرد.

اصفهان - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ایجاد هرگونه آسیبی به قنات جهانی وزوان را کذب دانست.

بعد از قطع همکاری گلدیران با برند ال جی و روی کار آمدن جی پلاس، سوالاتی درباره این برند و نحوه عملکرد گلدیران و جی پلاس وجود داشت که برای پاسخ به آنها از کارخانجات این دو برند بازدید کردیم.

با شروع مرحله دوم عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت دهی وزارت صمت، امکان وکالتی نمودن حساب های بانک سپه، جهت شرکت در طرح مذکور فراهم است.

بانک ملت با هدف افزایش آگاهی عمومی در یک اینفوگرافی نحوه فعال‌سازی غیرحضوری حساب‌های وکالتی را تبیین کرد.

اصفهان - مدیرعامل شرکت تولید نیروی اصفهان علت وقوع آتش‌سوزی نیروگاه اصفهان را بروز مشکل فنی برشمرد و گفت: روند ترمیم کوتاه مدت برج خنک‌کن نیروگاه از امروز آغاز شد.

سرپرست اداره کل استاندارد تهران، با تاکید بر غیراستاندارد و ناایمن بودن شهربازی‌های سیار، به مدارس هشدار داد: برپایی شهربازی‌های غیراستاندارد و بدون مجوز در مدارس، حادثه‌ساز و ممنوع است.

مهدی نظریان گفت: با توجه به اهمیت راهگذر بزرگراهی شرق کشوربه عنوان کوتاه‌ترین مسیر حمل کالا از از خاور دور به منطقه اورآسیا، تا پایان بهار 79 کیلومتر از کریدور بزرگراهی کشور افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2023 نشان داد که اگر همت و هماهنگی خوبی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد می توانیم در این شرایط تحریم ها را خنثی کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما به سازمان تعزیرات حکومتی نامه‌ای ارسال کرد.

آخرین مهلت استفاده از پروانه های صادراتی سال 1400 با لحاظ سقف قانونی مقرر در قانون، تا پایان اردیبهشت 1402 بدون بهره مندی از معافیت های مالیاتی صادرکنندگان تمدید شده است.

وحید قربانی گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و پیرو مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن در تمامی شهرها یکسان شده و به مبلغ 550 میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ایرلاین ها مقصر کمبود و گرانی بلیت هواپیما نیستند و سازمان هواپیمایی هم با متخلفین برخورد می کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات با تاکید بر اینکه امارات می تواند به شریک اول تجاری ایران تبدیل شود، گفت: تولید محصول مشترک از سوی تولیدکنندگان دو کشور می تواند منجر به صادرات به کشورهای ثالث شود.